דף ראשי / חדשות

חברת ניקיון ואבטחה מדרום הארץ במשך שנים ניכתה סכומים משכרם של העובדים ולא העבירה אותם ליעדם

בכתב האישום מתוארים מקרים בהם החברה ניכתה סכומי כסף עבור קרנות פנסיה אך לעולם לא העבירה אותם ליעדם. חלקם כן הועברו אך באיחור ניכר. החברה גם ניכתה בניגוד לחוק סכומי כסף בכל חודש עבור מתנות וגם לא שילמה לעובדיה פידיון חופשה שנתית

חברת ניקיון ואבטחה מדרום הארץ במשך שנים ניכתה סכומים משכרם של העובדים ולא העבירה אותם ליעדם

24/08/2016 החלטות בית משפט

בכתב האישום מתוארים מקרים בהם החברה ניכתה סכומי כסף עבור קרנות פנסיה אך לעולם לא העבירה אותם ליעדם. חלקם כן הועברו אך באיחור ניכר. החברה גם ניכתה בניגוד לחוק סכומי כסף בכל חודש עבור מתנות וגם לא שילמה לעובדיה פידיון חופשה שנתית

 

האם חברת הניקיון והאבטחה "ביטחון אזרחי" תשלם קנס בגובה של מיליוני שקלים בגין ביצוע עבירות בנסיבות מחמירות נגד עובדיה? נחכה ונראה. בינתיים היא תצטרך להתמודד עם כתב אישום שהוגש נגדה בימים אלו לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, בו היא מואשמת שמאז 2010 ניכתה סכומים משכרם של כל עובדי החברה ולא העבירה אותם ליעדם. ואם לא די בכך, את העברות החמורות הללו היא ביצעה למרות שכבר התנהלו נגדה הליכי אכיפה והוטלו עליה קנסות בגין אותן עברות.

כתב האישום נגד החברה ומנהלה שמעון קויפמן, הוגש בעקבות החקירה שנערכה על ידי האגף לאכיפה פלילית במינהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה. הוא כולל מאות מקרים שונים של עבירות, למרות שמהבדיקה שערך המשרד עולה כי העבירות בוצעו כלפי כל עובדי החברה.

בכתב האישום מתוארים מקרים בהם החברה ניכתה סכומי כסף עבור קרנות פנסיה אך לעולם לא העבירה אותם ליעדם. חלקם כן הועברו אך באיחור ניכר. החברה גם ניכתה בניגוד לחוק סכומי כסף בכל חודש עבור מתנות וגם לא שילמה לעובדיה פידיון חופשה שנתית.

בתקופה הקרובה יתבצע הליך שימוע לחברה. היא תצטרך להשיב לחשדות החמורות ובסיומו יוחלט אם יש די ראויות כדי לשלול לחברה את רישיון קבלן שירות.

מנהלת מינהל אכיפה והסדרה במשרד הכלכלה, יפה סולימני, מגדירה את אי העברת ניכויים ליעדם כגזל הפוגע באוכלוסיות המוחלשות ביותר בחברה. לדבריה, משרד הכלכלה לא יהסס לנקוט ביד קשה, ככל שמתיר החוק בכל מי שמפר זכויות עובדים בצורה חמורה כל כך.

מחברת ביטחון אזרחי נמסר בתגובה על האשמות החמורות: "כתבי האישום אינם מעלים טענה גורפת כנגד החברה. הם מתייחסים לרשימה שמית של עובדים, המהווים חלק קטן מאוד מכלל עובדי החברה. מצער לראות כי משרד הכלכלה מתעלם מכך שהחברה הגיעה להסדרים מול קרן הפנסיה לתשלום הזכויות באופן רטרואקטיבי, באופן שימנע פגיעה בעובדים, ובשים לב שהזכות לפנסיה מתגבשת במועד הגיעם לגיל הרלבנטי (ועד אז ולפי ההסדרים יושלמו החוסרים הרלבנטים לעובדים הרלבנטים). החברה נשאה ונושאת בעלויות ריבית נכבדות כדי לממן הסדר זה.

בנוסף, עם חלק ניכר מעובדים הרלבנטים הגיעה החברה להסדרים למיצוי מלוא זכויותיהם לרבות באפיק הפנסיוני. לדעת החברה קיים הבדל בין מעסיקים האדישים לזכויות עובדיהם ופוגעים בהם במזיד, לבין מעסיקים הנוטלים אחריות ומשלמים את חובותיהם כאמור לעיל. ביחס לאלה האחרונים ראוי היה לגלות מידה של הבנה וליתן הזדמנות אמיתית לעמוד בהסדר, חלף הליכים פליליים אשר מכבידים עוד יותר את הנטל. את יתר טענותיה תביא החברה בפני בית הדין לעבודה".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב