דף ראשי / חדשות

בוטלה העלאה האוטומטית של גיל הפרישה לנשים

"השר כחלון מסתתר מאחורי פקידי האוצר על-מנת שלא ידבק בו עניין העלאת גיל הפרישה", סבורים חברי הכנסת. הם מספרים לתקשורת כי השר בחר עמדה נוחה - לתת לזמן לעבור מבלי להיות מעורב והנושא ייפתר מעצמו"

בוטלה העלאה האוטומטית של גיל הפרישה לנשים

20/07/2017 חדשות

"השר כחלון מסתתר מאחורי פקידי האוצר על-מנת שלא ידבק בו עניין העלאת גיל הפרישה", סבורים חברי הכנסת. הם מספרים לתקשורת כי השר בחר עמדה נוחה - לתת לזמן לעבור מבלי להיות מעורב והנושא ייפתר מעצמו"

 

העלאת גיל הפרישה לנשים שוב בכותרות. השבוע, ועדת הכספים ביטלה את "הטייס האוטומטי" להעלאת גיל הפרישה לנשים.

החל מ- 1 בינואר 2017 ועד סוף 2022 גיל הפרישה לנשים היה אמור לעלות בהדרגה מ- 62 ל- 64, וזאת באופן אוטומטי בהיעדר המלצותיו של שר האוצר, משה כחלון, בנושא זה. כחלון טרם הגיש את עמדתו והוא מחויב לכך עד ל- 15 בפברואר 2017, אז הוועדה תקבל החלטה בעניין.

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) אמרה כך: "האוצר מנסה לעבוד על כולן וכולם ולהעלות את גיל הפרישה בלי שיש החלטה להעלות אותו אבל אנחנו לא נאפשר לזה לקרות.

"השר כחלון מסתתר מאחורי פקידי האוצר על-מנת שלא ידבק בו עניין העלאת גיל הפרישה", סבורים חברי הכנסת. הם מספרים לתקשורת כי השר בחר עמדה נוחה - לתת לזמן לעבור מבלי להיות מעורב והנושא ייפתר מעצמו.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) מסר בתגובה: "נתקלנו במהלך הדיונים על גיל הפרישה, אין לנו עמדה מפורשת של שר האוצר בעקבות המלצות הוועדה המיוחדת לבחינת הנושא, ועדה שהוא מינה וביקש שאנחנו נקיים את הדיון ולמעשה אומר שההחלטה בידיים שלנו. אנחנו לא יכולים לעבוד, מבלי שאנחנו בטוחים בעניין שהטבלאות של הביטוח הלאומי יפעלו בנפרד מחוק גיל הפרישה ולמרות שגיל הפרישה לא עלה, נשים קיבלו מכתבים שמועדי קבלת הקצבאות יידחו וכאן בחוק אנחנו קובעים שטבלאות הביטוח הלאומי יוצמדו לחוק גיל הפרישה, אם לא יעלה, גם הקצבאות לא יידחו ואם גיל הפרישה יעלה, ישתנו בהתאם לוחות הביטוח הלאומי".

חברות הכנסת זהבה גלאון, חלי חימוביץ ואורלי לוי-אבקסיס ציינו: "אלפי נשים מבוגרות לא יודעות מתי ואיך יוכלו לצאת לפנסיה. אלא שבמקום להכריע מה עמדת הממשלה בנוגע להעלאת גיל הפרישה - בחרו היום השרים להתעלם מאלפי הנשים הללו, ולקוות שהבעיה תיפתר מעצמה. פנינו לגפני בבקשה שישקול לקדם את הצעת החוק כהצעת חוק פרטית ללא תמיכת הממשלה. אם בוועדת השרים מתעקשים ללכת נגד הנשים המבוגרות, ולמנוע מהן את הוודאות שמגיעה להן בנוגע לעתידן - אנחנו נדאג לזה בעצמנו, והצעת החוק תזכה לתמיכה מהדהדת גם משורות האופוזיציה".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב