דף ראשי / חדשות

הסכם קיבוצי בחברת מנורה מבטחים

במסגרת ההסכם יקבלו העובדים הטבות רבות: העלאת השכר ל- 6,000 שקלף בונוס שנתי, ביטחון תעסוקתי חופשה שנתית מוגדלת, ימי מחלה כבר מהיום הראשון, ארוחת צהריים, תוספת גני ילדים ועוד

הסכם קיבוצי בחברת מנורה מבטחים

15/08/2017 הסכמים קיבוציים

במסגרת ההסכם יקבלו העובדים הטבות רבות: העלאת השכר ל- 6,000 שקלף בונוס שנתי, ביטחון תעסוקתי חופשה שנתית מוגדלת, ימי מחלה כבר מהיום הראשון, ארוחת צהריים, תוספת גני ילדים ועוד


עובדי חברת הביטוח מנורה מסיימים את הקיץ עם בשורות טובות. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ומנכ"ל חברת מנורה מבטחים, מוטי רוזן, חתמו לפני מספר ימים על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. תוקפו של ההסכם עד שנת 2020 והוא יחול על כ- 1,500 עובדים, שבתחילת 2016 התאגדו בהסתדרות.

העלאת השכר
במסגרת ההסכם, שכרם של העובדים יעלה בארבע פעימות  ולא יופחת מ- 6,000 שקל, הן עבור העובדים הקבועים בחברה והן עבור העובדים החדשים שייקלטו לאחר מועד חתימת ההסכם.

הפעימה הראשונה שתהיה בסמוך למועד חתימת ההסכם, תעלה את שכר העובדים ב- 4% בממוצע. עדיפות משמעותית תינתן לעובדים בעלי שכר נמוך ולבעלי ותק בחברה. שלוש פעימות נוספות יעלו את השכר ב- 3% לכל אחת, אם כי גובה העלאה תהיה תלויה בביצועי החברה.

בונוס לעובדים
העלאת השכר הוא לא ההישג היחידי של ההסכם. עובדי מנורה מבטחים יקבלו גם בונוס שנתי שיחולק באופן דיפרנציאלי כבר בשנה הראשונה להסכם. לאחר מכן, במידה והחברה תעמוד ביעדי הרווח שלה, יקבלו העובדים בונוס נוסף.

ביטחון תעסוקתי
בנוסף להעלאת השכר ובונוסים, הסכם קיבוצי חדש מסדיר את מעמדם של העובדים ומספק להם ביטחון תעסוקתי. הסדר זה קובע כי עובדים בעלי ותק של שנתיים ומעלה יקבלו קביעות עם החתימה על ההסכם ואילו עובדים חדשים יגיעו למעמד זה בתוך שלוש שנים.

חופשה שנתית
ימי חופשה שנתית יעמדו על מינימום 12 ימים לעובדים בעלי ותק נמוך ו- 23 ימים לעובדים בעלי ותק של 9 שנים ומעלה. וזה לא הכל. ההסכם מעניק לכל עובד 2 ימי בחירה בשנה שהם למעשה יומיים חופשיים לבחירתו של העובד.

ימי מחלה
תשלום על ימי מחלה יוענק לעובדים קבועים החל מהיום הראשון ויהיה 100% משכרם.

ימי הבראה
עובדים קבועים עם ותק של עד 6 שנים יקבלו דמי הבראה מוגדלים בסך 424 שקל ליום ואילו העובדים עם ותק של 16 שנים ומעלה יקבלו 500 שקל דמי הבראה ליום.

קרן פנסיה
החברה תפריש לעובדים מידי חודש 6.5% משכרם לקרן פנסיה ו- 6% נוספים יהיו על חשבון העובד. בנוסף תפריש החברה 8.33% לטובת פיצויי פיטורים.

קרן השתלמות
עובדים בעלי ותק של שנה יקבלו קרן השתלמות: 2.5% על חשבון העובד ו- 2.5% נוספים על חשבון המעסיק. לעובדים הקבועים תפריש החברה 7.5% לקרן השתלמות. עובדי מוקדי החברה שישלימו שנת עבודה אחת, גם הם יהיו זכאים לקרן השתלמות.

ארוחת צהריים
עובדים קבועים במנורה מבטחים שישלימו 8 שעות עבודה ביום יקבלו השתתפות בהוצאות עבור ארוחת צהריים בסך של 15 שקלים ליום.

תוספת גני ילדים
עובדים קבועים שהם הורים לילדים בגילאים 2-5 יקבלו תוספת גני ילדים בסך 300 שקל לילד לחודש. כמו כן, עובדים קבועים שהם הורים לילדים בגילאים 4-10 יקבלו אחת לשנה תשלום קייטנות בסך 350 שקל לילד.

שי לחג
כל עובדי החברה יקבלו בחג הפסח ובראש השנה שי בסך 500 שקל.

איוש משרות
הסכם קיבוצי במנורה מסדיר את מתן קדימות למועמדים פנימיים בתהליכי איוש משרות, כמו גם את הליכי סיום העסקת העובדים בחברה.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב