דף ראשי / חדשות

שכר המינימום שוב עולה – כבר בתלוש המשכורת הקרוב

וגם, נתונים המשווים את שכר המינימום בישראל לשכר המינימום במדינות ה- OECD, מצביעים על כך שאנחנו במקום טוב באמצע. איפה מקבלים שכר המינימום הגבוה ביותר ואיפה השכר הנמוך ביותר? הכל בכתבה

שכר המינימום שוב עולה – כבר בתלוש המשכורת הקרוב

19/12/2017 חדשות

וגם, נתונים המשווים את שכר המינימום בישראל לשכר המינימום במדינות ה- OECD, מצביעים על כך שאנחנו במקום טוב באמצע. איפה מקבלים שכר המינימום הגבוה ביותר ואיפה השכר הנמוך ביותר? הכל בכתבה

 

בתלוש המשכורת הקרוב, אותו יקבלו בחודש ינואר אלפי ישראלים המשתכרים שכר מינימום לשעה, תתבצע הפעימה הרביעית והאחרונה להעלאת שכר המינימום בישראל אשר נחתם בחודש אפריל 2015.

שכר המינימום יעלה ב- 300 שקל ויעמוד על 5,300 שקל ברוטו בחושד. לפי חישוב שעתי החל מחודש דצמבר 2017 שכר המינימום  עומד על 28.50 שקל. בחישוב יומי שכר המינימום עומד כעת על 245 שקל.

לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי משנת 2015, מדובר ב- 660 אלף ישראלים המשתכרים שכר מינימום לשעה. הם מהווים 24% מכלל העובדים השכירים במשק. מבין העצמאים מדובר ב- 36% שהשתכרו ב- 2015 שכר מינימום.

שכר המינימום בישראל בהשוואה לעולם
העלאת שכר המינימום  בישראל תשפיע באופן חיובי על הדירוג שלנו בהשוואה למדינות החברות ב- OECD, בכל הקשור להשתכרות העובדים החלשים. היא אומנם לא תצמצם את שיעורי העוני בישראל, לפיהם אנחנו ניצבים במקום הראשון מבין המדינות המפותחות, אך היא בהחלט תקל במעט על השכירים.

במונחים דולריים שכר המינימום בישראל עומד על 8.14 דולר לשעה. זה כמובן לא מספיק על מנת להשוות את השכר הישראלי לשכר בעולם, לכן המומחים ממירים אותו למונחי PPP (שווי כוח קנייה וכוח המטבע המקומי). חישוב זה קובע כי שכר המינימום הריאלי בארץ עומד על 7.4 דולר לשעה.

אוסטרליה ולוקסמבורג הן שיאניות שכר המינימום ב- OECD, שם השכירים מרוויחים 12 דולר לשעה. אחריהן גרמניה עם 11.8 דולר לשעה, שם אגב, נקבע בחוק כי בכל שנתיים תיבחן העלאת שכר המינימום. בבריטניה שכר המינימום עומד על 11.7 דולר לשעה.

ביפן שכר המינימום במונחים ריאליים עומד על 8 דולר לשעה. בארה"ב  7.26 דולר לשעה. בסין מרוויחים 6.14 דולר לשעה.

במקום האחרון בדירוג ניצבת בולגריה עם 4.4 דולר לשעה. לפניה ספרד עם 4.76 דולר לשעה ויוון עם 4.4 דולר לשעה.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב