דף ראשי / חדשות

בשורה טובה לעובדי ענף האבטחה והשמירה: הסכם קיבוצי לשיפור תנאי העבודה

העובדים יקבלו העלאה בשכר, ייהנו מקרן השתלמות, ההפרשות הפנסיוניות שלהם יגדלו וגם דמי ההבראה

בשורה טובה לעובדי ענף האבטחה והשמירה: הסכם קיבוצי לשיפור תנאי העבודה

24/07/2014 הסכמים קיבוציים

העובדים יקבלו העלאה בשכר, ייהנו מקרן השתלמות, ההפרשות הפנסיוניות שלהם יגדלו וגם דמי ההבראה

 

דווקא בימים אלה, כשהחזית והעורף הפכו לחזית אחת אל מול האויב מעבר לגבול העזתי, הנושא של מאבטחים ושומרים המגנים מידי יום על אוכלוסיית האזרחים בישראל, מקבל פרספקטיבה חדשה.

אמש, יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ומנכ"ל ארגון חברת השמירה והאבטחה בישראל, פיני שיף, חתמו על הסכם קיבוצי חדש בענף המשפר את תנאי העבודה של השומרים והמאבטחים במגזר הפרטי. 

כעת, בזכות ההסכם החדש, תנאי העבודה של השומרים והמאבטחים במגזר הפרטי יושוו לאלה שבמגזר הציבורי. העובדים יקבלו העלאה בשכר, ייהנו מקרן השתלמות, ההפרשות הפנסיוניות שלהם יגדלו וגם דמי ההבראה. 

"ההסכם משקף הכרה בחשיבות עבודתם של עובדי האבטחה והשמירה, להגנה על אוכלוסיית האזרחים, במציאות בה אנו חיים, ברמה היומיומית", ציין בתגובה להסכם שנחתם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. "שיפור תנאי העסקתם מביא תרומה משמעותית לצמצום הפערים החברתיים במדינת ישראל והעניין חיוני ליצירת חברה שוויונית יותר. אני מאמין ששר הכלכלה בנט יחתום על צו ההרחבה בהקדם המיידי על מנת להשלים את מהפכת הזכויות של העובדים".

פיני שיף, מנכ"ל ארגון חברות השמירה והאבטחה בישראל הוסיף: "תודתי לכל חברות האבטחה בארגון אשר גילו סבלנות רבה להליך ממושך של משא ומתן. במטרה לסגור את הפער בין המגזר הציבורי והפרטי. קבענו היום רף של תנאי העסקה אשר ממנו אפשר רק לעלות".

שכר עבודה
בהתאם לתנאים שסוכמו בהסכם הקיבוצי, שכר המינימום של עובדי האבטחה והשמירה במגזר הפרטי יעמוד מעתה על 4,743 שקל בחודש – 25.5 שקל לשעה. מדובר בסכום שגבוה משכר המינימום במשק העומד היום על 4,300 שקל – 23.12 שקל לשעה. שכרו של אחראי שמירה לא ירד מ- 4,947 שקל בחודש – 26.6 שקל לשעה.

הפרשות פנסיוניות
סך כל ההפרשות הפנסיוניות (גם של המעביד וגם של העובד) של עובדי האבטחה והשמירה יעמדו על 21.83% מהשכר החודשי כאשר המעביד יפריש 15.33% והעובד – 6.5%. לתנאים אלה יזכו העובדים כבר לאחר השלמת חודש עבודה קלנדרי אחד אצל אותו מעסיק ובאופן רטרואקטיבי ממועד תחילת העסקה. החל מיוני 2015 שיעור ההפרשה יעלה ל- 16.33% חלקו של המעביד ו- 7% חלקו של העובד. כמו כן, בחישוב רכיבי השכר המובאים בחשבון יכללו גם דמי הבראה ויבוצעו הפרשות לקופת גמל לקצבה אשר יכללו דמי נסיעות בשיעור של 5% לעובד ולמעביד.

קרן השתלמות
עובדי האבטחה והשמירה יהיו זכאים מעתה לתנאים משופרים בקרן השתלמות בדומה לעובדים במגזר הציבורי כבר לאחר השלמת שני חודשי עבודה ממועד תחילת העסקה ובאופן רטרואקטיבי. מעתה הפרשות המעביד יעמדו על 7.5% והפרשות העובד על 2.5%.

דמי הבראה
עובדי האבטחה והשמירה יהיו זכאים למספר זהה של ימי הבראה הנהוג במגזר הציבורי. העובדים עם ותק של עד 3 שנות עבודה יהיו זכאים ל- 7 ימי הבראה. בעלי ותק של מעל 5 שנות עבודה ייהנו מ- 9 ימי הבראה וזאת במקום 7 ימים שהם קיבלו עד כה. כמו כן, החל מ- 1 באוקטובר 2014 הסכום שיופרש לטובתם עבור יום הבראה יעמוד על 427 שקל.

ארוחות
בנוסף לכל התנאים שפורטו לעיל, במקומות בהם קיים מזנון מסובסד, יהיו זכאים עובדי האבטחה והשמירה לאפשרות לרכוש ארוחה באותו מקום תמורת סכום שמשלמים עובדי האבטחה והשמירה במגזר הציבורי.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב