דף ראשי / חדשות

מה קורה לפיצויי פיטורים אם המעסיק מגלה שהעובד שיקר לו לגבי סיבת ההתפטרות?

המהנדס גביראלוב ביקש ממעסיקיו להתפטר עקב הצורך לטפל בבנו הפעוט ולקבל את פיצויי הפיטורים המגיעים לו. אך במקום לטפל בבנו הוא החל לעבוד בחברה מתחרה

מה קורה לפיצויי פיטורים אם המעסיק מגלה שהעובד שיקר לו לגבי סיבת ההתפטרות?

06/10/2013 החלטות בית משפט

המהנדס גביראלוב ביקש ממעסיקיו להתפטר עקב הצורך לטפל בבנו הפעוט ולקבל את פיצויי הפיטורים המגיעים לו. אך במקום לטפל בבנו הוא החל לעבוד בחברה מתחרה


בשנת 1996 התקבל מרק גבריאלוב למשרה של מהנדס בחברת אנגל מהנדסים בע"מ העוסקת בייעוץ, פיקוח ותכנון פרויקטים בתחום ההנדסה האזרחית.

בשנת 2009 נולד לו בן זכר. הוא ניגש למחלקת כוח האדם והודיע כי מאחר שאשתו, היולדת הטרייה, אינה מתכוונת לנצל את מחצית השנייה של חופשת הלידה המגיעה לה על פי חוק, הוא מבקש חופשה בת חודשיים בהתאם חוק חופשת לידה של בן הזוג. מעסיקיו כמובן נענו לבקשתו ואחלו לאב המאושר הרבה מזל טוב.

זמן קצר לאחר שחזר מחופשתו, המהנדס שוב ניגש למחלקת כוח האדם. אך הפעם הוא הודיע כי מאחר ורעייתו מוכרחה לחזור לעבודה ואין מי שיטפל בילד, הוא נאלץ להתפטר על מנת לטפל בבנו. מעסיקיו שוב נענו לבקשתו והנפיקו לטובתו פיצוי פיטורים בסכום של 132 אלף שקל המגיעים לו על תקופת עבודתו בחברה.

בחלוף כמה שבועות מאז שעזב את מקום עבודתו, מעסיקיו נדהמו לגלות כי המהנדס החל לעבוד במשרה מלאה בחברת הנדסה אחרת. למעשה הוא לא התפטר בכדי לטפל בילד אלא כדי לעבור למשרה חדשה בחברה מתחרה.

לאור הגילוי, אנגל מהנדסים פנו לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בדרישה לחייב את מר גבריאלוב להשיב להם את דמי הפיטורים שקיבל במרמה. החברה טענה כי העובד השתמש בתירוץ של טיפול בבנו כדי לזכות בכספי פיטורים ולהתחיל לעבוד במקום חדש, שם תפקידו נסגר מראש.

מנגד, טען העובד שהוא אכן התכוון לטפל בבנו, אך מסיבות משפחתיות החליט לחזור למעגל העבודה. מה גם, לטענתו, החברה הסכימה לשלם לו פיצויים ללא שום תנאי, לכן, אין הצדקה להחזרתם.

בסופו של דבר פסקה השופטת אופירה דגן-טוכמכר, כי הנתבע יחזיר את כספי הפיצויים שקיבל ממעסיקיו. עם זאת, נוכח ההסכם בינו לבין החברה, כספי הגמול שצבר במהלך השנים כן יישארו בידו. לכן, הסכום הנדרש להשבה הוא 86,834 שקל.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב