דף ראשי / חדשות

גל פיטורים במשק: 1,500 עובדים פוטרו ממפעלים מתחילת השנה

הענף הבולט ביותר שפיטר 190 עובדים הוא ענף הטקסטיל וההלבשה, בענף הכימיה והנפט פוטרו 180 עובדים, בענף הרכיבים האלקטרונים 115 עובדים נאלצו ללכת הביתה

גל פיטורים במשק: 1,500 עובדים פוטרו ממפעלים מתחילת השנה

12/08/2014 חדשות

הענף הבולט ביותר שפיטר 190 עובדים הוא ענף הטקסטיל וההלבשה, בענף הכימיה והנפט פוטרו 180 עובדים, בענף הרכיבים האלקטרונים 115 עובדים נאלצו ללכת הביתה


כפי שפרסמה השבוע התאחדות התעשיינים לסיכום הרבעון השני של 2014, במהלך החודשים מאי אפריל פוטרו ממפעלי ישראל השונים 960 עובדים. מתחילת השנה היקף העובדים המפוטרים עמד על 1,560 עובדים המהווים 0.4% מסך המועסקים בתעשייה הישראלית.

הנתונים התקבלו על סמך המחקר של כלכלני התאחדות התעשיינים בשיתוף עם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יש הטוענים כי מדובר בנתונים מדאיגים בשל העובדה שמדובר במפוטרים רבים מדי שפוטרו עוד בטרם התעשייה הישראלית ספרה את ההפסדים ממבצע צוק איתן, אשר ללא ספק יביאו לעוד גל פיטורים.

ההסבר למספר כה גבוה של מפוטרים נמצא בנסיגה חדה ביצוא התעשייתי שחלה ברבעון השני 2014 ועמדה על 9%. הפיטורים היו בכל ענפי התעשייה ויש לציין שהם נמשכים מזה שנתיים וחצי האחרונים במהלכם התוצר של המשק מתכווץ בהתמדה.

• הענף הבולט ביותר שפיטר 190 עובדים הוא ענף הטקסטיל וההלבשה.
• בענף הכימיה והנפט פוטרו 180 עובדים.
• בענף הרכיבים האלקטרונים 115 עובדים נאלצו ללכת הביתה.
• בציוד החשמלי ובכלי ההובלה – 110 עובדים.
• בענף הציוד האלקטרוני לצריכה ותקשורת פוטרו 100 עובדים.

מנגד, לשכת התעשייה מדווחת על קליטת עובדים חדשים.

• בענף המזון המשקאות והטבק נקלטו בחודשי אפריל מאי 270 עובדים חדשים.
• בענף הדפסת החומר התקשורתי המוקלט נקלטו 55 עובדים.
• בענף המכשור האלקטרוני לבקרה ורפואי נקלטו 55 עובדים.

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, מסר כי "התחזקות השקל, העלויות ההולכות וגדלות של התעשייה (מים, חשמל וארנונה ועוד) והרגולציה המכבידה - הובילו יחדיו לשחיקה של כושר התחרות שלנו אל מול שווקי העולם. כפי שהתרענו לא אחת, התוצאה היא ירידה חדה ביצוא ופיטורי עובדים, כל זאת עוד טרם פרוץ מבצע "צוק איתן" אשר השלכותיו השליליות עדיין לא ברורות במלואן".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב