דף ראשי / חדשות

בשורות טובות ל- 800 עובדי פיצה האט: נחתם הסכם קיבוצי שיעלה את השכר ב- 8%

בנוסף להעלאת השכר יזכו העובדים לקבל מארוחות מוזלות, משי בחגים, מתוספת שעות נוספות, מתוכנית פנסיה משופרת ומהסדרת המשמרות

בשורות טובות ל- 800 עובדי פיצה האט: נחתם הסכם קיבוצי שיעלה את השכר ב- 8%

18/08/2014 הסכמים קיבוציים

בנוסף להעלאת השכר יזכו העובדים לקבל מארוחות מוזלות, משי בחגים, מתוספת שעות נוספות, מתוכנית פנסיה משופרת ומהסדרת המשמרות

הסכם שכר קיבוצי תקדימי נחתם לפני מספר ימים בין הסתדרות הנוער העובד והלומד ורשת פיצה האט ישראל. לפי ההסכם, שכרם של 800 עובדים כולל את העובדים אשר עובדים כשליחים וכולל את העובדים אשר מועסקים ברשת רק חצי שנה, יעלה החל מ- 1 בספטמבר ב- 8%. כמו כן, הם יקבלו שורה של תנאים סוציאליים. החל מרגע החתימה על ההסכם, ינוכה משכרו של כל עובד בפיצה האט 0.95% כדמי טיפול ארגוני להסתדרות הנוער העובד והלומד.

ההסכם בין הצדדים שנחתם ללא הכרזה על סכסוך עבודה או שביתה הוא בהחלט בשורה טובה לכל הצעירים המועסקים ברשת, שעד כה קיבלו משכורות זעומה בהחלט, לא נהנו מתנאים סוציאליים המקובלים במשק וכל שכן סבלו מהפליה חמורה בכל הקשור לתנאי עבודה בסיסיים. כעת, בזכות ההחלטה שהתקבלה לפני 4 חודשים להתאחד בהסתדרות הנוער העובד והלומד, הכל הולך להשתנות. "הזמן הקצר לחתימת ההסכם מתחילת ההתאגדות ממחיש את הפתיחות והנכונות ברשת לקחת אחריות על עובדיה הצעירים", מציינים בהסתדרות.

בנוסף להעלאת השכר בגובה של 8%, קובע ההסכם כי כל העובדים ייהנו מהוזלת הארוחות ב- 25% - מ- 10 שקלים ל- 7.5 שקל לארוחה.

ההנהלה תקים עבור העובדים קרנות רווחה, לימודים ותרבות. היא תעניק להם שי בחגים, בימי הולדת ולפני גיוס לצה"ל. היא תקים עבורם ערבי גיבוש וחלוקת פרסי עובדים מצטיינים אשר ייהנו מסבסוד נסיעות לפולין במסגרת בית הספר. היא תגבש עבורם תוכנית פנסיה משופרת בתוך כחצי שנה ותקים ועדה לפתרון סכסוכי עבודה.

וזה לא הכל, במסגרת הסכם הקיבוצי שהושג, הוסדרו תנאי המשמרות של העובדים, זאת במסגרת מתכונת ברורה שנקבעה לסידור העבודה ולמשמרות הקובעת זמן מינימלי של משמרת, התחשבות בשיבוץ העובדים בהתאם לאילוציהם האישיים. מעתה, קריאה פתאומית למשמרת, תתבצע אך ורק בהסכמת העובד ואילו העובדים במשמרות לילה יתוגמלו כספית בהתאם. גם על ביטול משמרת יקבלו העובדים פיצוי כספי.

בעלי הרשת, אודי שמאי, מסר  בתגובה כי "עובדי פיצה האט הם הנכס הכי גדול שיש לרשת. תמיד דאגנו לעובדים ותמיד נדאג להם. עכשיו הפכנו את העניין לרשמי ופומבי".

אביב דבורה, חבר ועד העובדים, הוסיפה: "הצלחנו לשפר את התנאים שלנו בעבודה, מתנאים טובים לתנאים מצוינים, להשפיע ולקדם את כלל עובדי הרשת".

ורד גרנסקי מהסתדרות הנוער העובד והלומד, ציינה כי "מרגע שהעובדים התארגנו ופנו אלינו נוהל משא ומתן ענייני ומהיר, תוך תשומת לב מרבית של כל הצדדים המעורבים לכך, שמדובר בהסכם קיבוצי ייחודי כיוון שמדובר בצעירים. מדובר בהסכם מרגש ביותר ואני מקווה כי במהרה הוא יתרחב למקומות נוספים".

עוד ציינו בהסתדרות: "ההסכם הקיבוצי ברשת הינו חלק ממהפכה של ממש בענף המזון המהיר המאופיין בעבודת נוער וצעירים: התאגדות עובדי בורגראנץ' שהובילה לחתימה על הסכם קיבוצי ועובדי דומינו'ס פיצה המנהלים בימים אלה מו"מ עם ההנהלה. לעומת זאת, ברשת מקדונלד'ס מצויים העובדים בסכסוך עבודה מול ההנהלה אשר מתנערת מהם ופועלת למניעת ההסכם ופוגעת בהתארגנות העובדים".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב