דף ראשי / חדשות

סקר: כל עובד שני חש כי הארגון שלו אינו משקיע בו

"יש כמה ארגונים שעושים תוכניות לקידום עובדים אבל הם ספורים. רוב הארגונים אומרים שהם עושים, אבל הם עושים מעט ואת הרוב מזניחים"

סקר: כל עובד שני חש כי הארגון שלו אינו משקיע בו

31/08/2014 חדשות

"יש כמה ארגונים שעושים תוכניות לקידום עובדים אבל הם ספורים. רוב הארגונים אומרים שהם עושים, אבל הם עושים מעט ואת הרוב מזניחים"

עובדים הם הנכס החשוב ביותר של כל חברה וכל עסק, בין אם מדובר בארגון מוסדי או ציבורי ובין אם מדובר בארגון פרטי. עובדים הם שותפים חיוניים להצלחתו של כל ארגון וכל ארגון מוכרח לטפח אותם, להשקיע משאבים רבים על מנת להשאיר את העובדים המסורים אצלו. הוא מוכרח להשקיע ברווחתם ובקידומם המקצועי, תוך כדי פיתוח יכולותיהם המקצועיות, יצירת סביבת עבודה נעימה ונוחה המעודדת כבוד הדדי לזכויות האדם ולשיווין ההזדמנויות.

עובדים הם הנכס החשוב ביותר בכל ארגון – זו לא סתם קלישאה. זו מציאות מוכרת היטב בעולם העסקים המודרני, אשר מציבה את פוטנציאל העסקי והכלכלי הטמון בעובדים מסורים ומוכשרים, במקום מרכזי. אז איך קורה הדבר שכל שכיר שני בישראל חש כי הארגון שלו אינו משקיע בו כנדרש ואינו עושה די על מנת לשמור עליו ולהשאירו בארגון?

לפי סקר חדש שנערך במסגרת שיתוף פעולה בין המרכז לחקר ארגונים וניהול המשאב האנושי באוניברסיטת חיפה לאתר אול ג'ובס, 50%  מהעובדים השכירים בישראל, שחלקם הם מחפשי עבודה תוך כדי עבודתם הנוכחית, לא מרוצים מהתנאים להם הם זוכים במקום העבודה. ולא מדובר אך ורק בשכר אלא בעיקר בהבטחות שווא לקידום ובמערכת היחסים שיש בין העובדים להנהלה. 

50% מהשכירים סבורים כי הארגון שלהם אינו מעוניין לטפח ולשמור על העובדים המוכשרים שלו, כל שכן אינו עושה די כדי להשאירם בארגון. כתוצאה מכך הם מעוניינים מרצונם לעזוב את מקום עבודתם.

"אני חושב שהארגונים לא רואים את המציאות", מציין עורך המחקר, פרופ' יצחק הרפז. לדבריו: "יש כמה ארגונים שעושים תוכניות לקידום עובדים אבל הם ספורים. רוב הארגונים אומרים שהם עושים, אבל הם עושים מעט ואת הרוב מזניחים".

השאלה היא האם המעסיקים והמנהלים אינם חוששים לעזיבתם של העובדים? פרופ' הפרז סבור שהם אכן אינם חוששים. "יש פה אווירה של חרדה בשוק העבודה, של אי ביטחון תעסוקתי, ולוקחים את העובדים כדבר מובן מאליו. למה לטרוח? יש היצע של עובדים, אז אני לא משתדל. את הטאלנט שעובד במו"פ שהתפוקה שלו שווה מיליונים לארגון הם מטפחים יופי, אבל את העובד הפשוט לא".

עוד עולה מהמחקר כי 40% מהעובדים ציינו כי למתרחש בתוככי הארגון, הן ברמה המערכתית והן במערכת היחסים עם המנהלים הישרים, ישנה השפעה ישירה על רצונם לעזוב. הם סבורים כי ההנהלה שלהם אינה מעניקה להם הזדמנויות לקידום ונוהגת כלפיהם בחוסר הוגנות בשכר.

לאור הנתונים האמפיריים ולאור התחושות שכבר מזמן ידועות לכולם, לא פלא שהתחלופה בארגונים מאוד גבוהה והמנהלים משקיעים משאבים אדירים בהכשרת עובדים חדשים. וחבל, לו רק היו משקיעים בעובדים הקיימים החיסכון הכספי שלהם היה הרבה יותר גבוה, אם לא לומר – הארגון שלהם היה מזנק להצלחה בטוחה.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב