דף ראשי / חדשות

המשרות המבוקשות ביותר של 2014 ומי מרוויח הכי הרבה – חלק א'

במקום הראשון בטבלת המשרות המבוקשות ביותר לשנת 2014 כיכבו המשרות בתחום הוראה וחינוך; במקום השני – משרות בתחום הפיננסים; במקום השלישי – תחום ההיי-טק

המשרות המבוקשות ביותר של 2014 ומי מרוויח הכי הרבה – חלק א'

21/10/2014 חדשות

במקום הראשון בטבלת המשרות המבוקשות ביותר לשנת 2014 כיכבו המשרות בתחום הוראה וחינוך; במקום השני – משרות בתחום הפיננסים; במקום השלישי – תחום ההיי-טק

המשרות המבוקשות ביותר של 2014 ומי מרוויח הכי הרבה – חלק ב'

נושא יוקר המחייה ששוב עלה לכותרות בזכות מחאת המילקי המתוקשרת, מטבע הדברים, מעלה לשולחן הדיונים החברתי גם את נושא השכר. הרי הממשלה טוענת שלמרות המחירים הגבוהים אחוזי האבטלה בישראל הם מהנמוכים במדינות המפותחות, אבל אם כבר מנסים לרדת לשורש בעיית יוקר המחייה, כדאי בכל זאת להסתכל בצורה מושכלת יותר על נתוני השכר בישראל. מסתבר שהם לא כאלה מזהירים ואפילו מטעים את הציבור הסבור שהממשלה אכן, לפחות בתחום זה, מספקת את הביטחון הדרוש. 

השכר הממוצע במשק עומד על 9,631 שקל ברוטו בחודש ולכאורה, נראה, שמצבם של אזרחי ישראל הוא בהחלט סביר. אבל מספר זה מטעה, כמו גם שיטת החישוב הסטטיסטית המציגה מצב שווא של אבטלה נמוכה. בפועל השכר החציוני במשק עומד על 5,831 שקל ברוטו בחודש בלבד וזה אומר שלמעלה ממחצית האזרחים בישראל כלל לא חוצים את סף המס. משמעות הדבר שהשכר שמקבלים אותם האזרחים אשר לא חוצים את סף המס הוא שכר מינימום ואפילו פחות מזה.

אבל בכתבה זו לא נעסוק בעוולות של שיטות החישוב ולא בפלח האוכלוסייה המקבל שכר נמוך מדי בכדי להתמודד עם יוקר המחייה, על כך הרחבנו בכתבות אחרות שהתפרסמו כאן בתלוש דין. בואו נראה מי מהשכירים כן מרוויח טוב או לפחות נקבל תמונת מצב של המשרות המבוקשות במשק על מנת לפתוח לשכירים חלון הזדמנויות חדש ומניב יותר.

המשרות המבוקשות ביותר לשנות 2014
במקום הראשון בטבלת המשרות המבוקשות ביותר לשנת 2014 כיכבו המשרות בתחום הוראה וחינוך. מתחילת השנה פרסמו המעסיקים 6,713 מודעות דרושים לתפקיד של סייעות /מטפלות, 4,370 משרות – מורים /מחנכים, 3,334 משרות – מדריך חינוכי /חברתי.

במקום השני – משרות בתחום הפיננסים: 7,812 מודעות דרושים לתפקיד של מנהל חשבונות, 2,050 – בנקאים, 1,787 פקידי הנהלת חשבונות.

במקום השלישי – משרות בתחום ההיי-טק. מתחילת השנה פרסמו המעסיקים 3,740 משרות דרושים לתפקיד מהנדס תוכנה, 3,069 - מתכנת JAVA, 2,826 – מתכנת NET.DOT.

עוד ברשימת המשרות המבוקשות: מדיה, פרסום, שיווק ויח"צ; משפטים; רפואה; ביומד.

כל הנתונים הוצגו במדיה על ידי Allijobs.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב