דף ראשי / חדשות

צוות החברה לא קיבל את העובדת בסבר פנים יפות. היא התפטרה ותקבל פיצוי

השופטת דחתה את הטעונים של החברה בגין חוסר כישוריה המקצועיים של העובדת, מה שגרם לה לפסוק לטובת התובעת פיצוי בסך 26 אלף שקל

צוות החברה לא קיבל את העובדת בסבר פנים יפות. היא התפטרה ותקבל פיצוי

16/11/2014 החלטות בית משפט

השופטת דחתה את הטעונים של החברה בגין חוסר כישוריה המקצועיים של העובדת, מה שגרם לה לפסוק לטובת התובעת פיצוי בסך 26 אלף שקל

בתחילת שנת 2012 חיפשה חברת אודיס אביזרי השקיה, מנהלת חשבונות חדשה. החיפושים לא נמשכו זמן רב והתפקיד אויש במהירה. אלא שהעובדת החדשה, חודשיים ספורים לאחר קליטתה בחברה, הודיעה להנהלה על רצונה להתפטר. היא אכן התפטרה ואפילו פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בדרישה לפיצוי בסך 185 אלף שקל. בית הדין פסק לטובתה סכום של 26 אלף שקל פלוס 5,047 שקל בגין הוצאות משפט. 

אז מה בעצם קרה בחברת אודיס אביזרי השקיה? העובדת טענה בבית המשפט כי קבלת הפנים לה זכתה מצד צוות החברה לא הייתה מקצועית. היא למעשה "נזרקה למים" ללא חפיפה מסודרת, מה שהקשה עליה למלא את תפקידה באופן ראוי. עוד היא טענה כי החברה הטעתה אותה לגבי התפקיד ולגבי תנאי העסקתה. היא אפילו לא דאגה לה למקום חנייה לרכבה, כפי שהבטיחה.

העובדת הסבירה לשופטת גילצר-כץ כי עזבה את מקום עבודתה הקודם על סמך הבטחות לשיפור מצבה הכלכלי והמקצועי מצד מעסיקה החדש. הוא הבטיח לה שבסיום החפיפה היא תחליף את מנהלת הכספים של החברה אשר הייתה אמורה לפרוש לגמלאות. בפועל הליך החפיפה כלל לא נערך לה ומנהלת הכספים כלל לא תכננה לפרוש מתפקידה. כמו כן, על אף הסיכום בכתב בחוזה העבודה האישי של העובדת, המעסיק לא הפריש לטובתה ביטוח מנהלים.

בחברת אודיס אביזרי השקיה טענו מנגד כי התובעת התפטרה ממקום עבודתה הקודם מרצונה וללא קשר לשיפור האפשרי בתנאי העסקתה. ברגע שהתייצבה במקום העבודה החדש היא הוצבה בחדר סמוך לחדרה של מנהלת הכספים וזאת לצורך העברת החפיפה הנדרשת. החברה סיפקה לה את כל הכלים הנדרשים למילוי תפקידה החדש אך היה ברור להם, עוד מהיום הראשון, שלעובדת החדשה  אין את הכישורים המקצועיים הנדרשים לביצוע התפקיד. ברגע שההנהלה העירה לעובדת על כך היא החליטה להתפטר.

השופטת לא התרשמה מהטיעון של התובעת כי עזבה את מקום עבודתה הקודם לטובת המקום החדש ולטובת שיפור תנאי העסקתה. בחברה הקודמת היא שימשה בתפקיד בכיר יותר וקיבלה משכורת גבוהה יותר ממה שהובטח לה במקום החדש. אך השופטת כן קיבלה את הטיעון שלעובדת הובטח לקבל את תפקידה של מנהלת כספים. היא קיבלה את הטיעון כי לעובדת לא נערכה חפיפה ראויה ואילו קליטתה לא הייתה מאירת פנים .

השופטת דחתה את הטעונים של החברה בגין חוסר כישוריה המקצועיים של העובדת, מה שגרם לה לפסוק לטובת התובעת פיצוי בסך 26 אלף שקל (בגובה של שתי משכורות) וזאת בנוסף ל- 8,500 שקל שהיא תקבל בגין הוצאות משפט.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב