דף ראשי / חדשות

שכירים? אולי מגיע לכם החזר מס כי עבדתם בכמה עבודות, שילמתם לקרן פנסיה באופן עצמאי או נתתם תרומה

הבקשה תיבחן על ידי פקיד שומה ובמידה והשכיר יהיה זכאי לקבל את ההחזר, כספו יופקד לחשבונו בתוך 3-9 חודשים (תלוי בעומס ובפקיד שומה). לסכום ההחזר תתווסף הריבית שנתית בגובה של 4%

שכירים? אולי מגיע לכם החזר מס כי עבדתם בכמה עבודות, שילמתם לקרן פנסיה באופן עצמאי או נתתם תרומה

24/11/2014 חקיקה

הבקשה תיבחן על ידי פקיד שומה ובמידה והשכיר יהיה זכאי לקבל את ההחזר, כספו יופקד לחשבונו בתוך 3-9 חודשים (תלוי בעומס ובפקיד שומה). לסכום ההחזר תתווסף הריבית שנתית בגובה של 4%


סוף השנה האזרחית כבר מדלפק על דלתנו וזה הזמן לחשוב על החזרי מס. ייתכן שמס הכנסה חייב לכם כסף ואתם אפילו לא יודעים. לא, לא מדובר במענק עבודה (מס הכנסה שלישי) אלא בתשלומים עודפים ששילמו השכירים למס הכנסה מסיבות שונות ובדרך כלל ללא ידיעתם. אין מה לדאוג, מס הכנסה יחזיר לכם את מה שלא שייך לו, אפילו בתוספת של ריבית והצמדות. בהחלט משתלם, במיוחד היום כשאפשר לעשות החזרי מס לגמרי בקלות ובאמצעות אנשי מקצוע הממתינים לכם ברשת מסביב לשעון. אך לפני כן, בדקו האם הנכם עומדים בכל הקריטריונים שקובע החוק – כאן במאמר תקבלו את התשובה.

למי מגיע לקבל החזר ממס הכנסה?
החזרי מס הכנסה לשכירים זה משהו שמגיע ללא מעט שכירים העומדים באחד מהקריטריונים הבאים:
• מעבר למקום עבודה חדש באמצע שנת המס
• עבודה במספר מקומות עבודה באותה שנת המס
• הפסקת עבודה של כמה חודשים באותה שנת המס
• שינוי מצב משפחתי במהלך השנה (חתונה, גירושים, לידה)
• אבטלה בחלק מהשנה
• עלייה לארץ (עד 3 שנים מיום העלייה)
• עבודה בחו"ל
• משפחות חד הוריות
• ילדים מתחת לגיל 18
• שחרור מצבא סדיר
• ילדים ליקויי למידה
• מגורים ביישובי ספר כמון קריית שמונה, מעלות, עכו, נהיריה, שדרות, נתיבות ועוד
• קרוב משפחה מדרגה ראשונה שהוא נכה או מוגבל
• תרומה של מעל 300 ₪ למוסד שהוא מוכר במס הכנסה לפי סעיף 42
• הפקדה עצמאית לקופת גמל, קרן פנסיה או ביטוח חיים.

כיצד מקבלים החזרי מס?
בפני כל מי שמבקש לקבל החזרי מס עומדות שתי דרכים: לגשת למס הכנסה באופן עצמאי, למלא את כל הטפסים ולהגיש את כל הניירות או לפנות לאיש מקצוע העוסק בהחזרי מס לשכירים כדי שיעשה את העבודה השחורה. כך או כך כדאי לדעת כי החזרי מס ניתן לקבל רק 6 שנים לאחור ולא יותר. עבור כל שנה מגישים בקשה נפרדת. הבקשה תיבחן על ידי פקיד שומה ובמידה והשכיר יהיה זכאי לקבל את ההחזר, כספו יופקד לחשבונו בתוך 3-9 חודשים (תלוי בעומס ובפקיד שומה). לסכום ההחזר תתווסף הריבית שנתית בגובה של 4%.

החזרי מס בדרך עצמאית
אם בוחרים בדרך עצמאית של הגשת הטפסים למס הכנסה, יש לגשת לפקיד שומה לפי הכתובת המופיעה בתעודת זהות. אצל פקיד השומה יש להגיש בקשה להחזרי מס לשכירים המלווה בטופס 106* עם ריכוז הכנסות העובד באותה שנת המס (יש להגיש טופס כזה מכל מקומות העבודה שהיו באותה השנה). בנוסף, במידה ויש, לצרף לבקשה מסמכים אישיים, אישורים רפואיים, אישורים שנתיים מקרנות גמל, אישורים רלוונטיים אחרים בפרט מביטוח לאומי בגין אבטלה, לידה, פגיעת עבודה או שירות מילואים.

* טופס 106 זהו טופס אותו כל מעביד חייב למסור לעובד שכיר עד ליום 31 בחודש מארס והוא יכלול פירוט הכנסות בשנה הקודמת.

החזרי מס עם חברה מקצועית
זמנם של שכירים הוא מאוד יקר, כל שכן לא כל השכירים יכולים לקבל יום חופש כדי לטפל בכל הניירת הנדרשת להגשת בקשה להחזרי מס. לכן, כדי לחסוך זמן, טרחה והמון כאב ראש, גם ביום ההגעה לפקיד השומה וגם בתקופה כשצריך לאסוף את כל המסמכים, שכירים רבים בוחרים לפנות לחברה מקצועית העוסקת בהחזר מס לשכירים. בדרך כלל חברה כזו גובה כ- 20% מסך ההחזר המגיע לשכיר בתוספת מע"מ.  הכסף מועבר לחברה אך ורק לאחר שמס הכנסה מפקיד אותו לחשבונו של השכיר.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב