דף ראשי / חדשות

הפרת התחייבות: עובד שעזב את מקום עבודתו והקים חברה מתחרה ישיב 75% מפיצויי פיטוריו

לאחר שלרודיון נודע על מהלכיו הלא כשרים של העובד, היא פנתה לבית הדין בדרישה לקבלת פיצוי עבור גזל סוד מסחרי והפרת חובת תום לב

הפרת התחייבות: עובד שעזב את מקום עבודתו והקים חברה מתחרה ישיב 75% מפיצויי פיטוריו

31/10/2013 החלטות בית משפט

לאחר שלרודיון נודע על מהלכיו הלא כשרים של העובד, היא פנתה לבית הדין בדרישה לקבלת פיצוי עבור גזל סוד מסחרי והפרת חובת תום לב

 

האם העובדים חייבים לשמור על לויאליות כלפי מקום עבודתם הקודם, גם לאחר שעזבו והחלו לעבוד במקום חדש? האם הם חייבים לשמור על כללי האתיקה הבסיסיים ולעמוד בהתחייבויותיהם כלפי מעסיקיהם הקודמים, במידה והתבקשו? התשובה היא כן.

בשנת 2009, לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, באמצעות עו"ד ד"ר רחל הררי ליפשיץ ממשרד עמית פולק מטלון, הגישה חברת רדיון להנדסה תביעה נגד אחד מעובדיה הבכירים לשעבר בטענה כי הוא הפר את התחייבויותיו כלפיה כאשר הקים חברה מתחרה ופעל מול לקוחותיה. היום הפרשה הגיעה לסיומה לאחר שבית המשפט פסק לנתבע להשיב לתובעים 434 אלף שקל המהווים 75% מפיצויי הפיטורים שקיבל בגין פיטוריו. 

העובד שימש במשך תקופה ארוכה כמנהל מחלקה בחברת רדיון, שהיא חברה פרטית המייצגת כאן בישראל כ- 150 חברות זרות המייצרות מכונות ומערכות לשימוש תעשייתי. הוא היה חתום על הסכם האוסר עליו לפעול לקבלת סוכנויות או נציגויות של אותן החברות, הן במהלך עבודתו בחברה והן לאחר פיטוריו.

הגיע היום והעובד החליט לעזוב את החברה ובמסגרת הסכם פרישתו נקבעו לו פיצויי פיטורין בגובה של 600 אלף שקל. אלא שזמן קצר לאחר פרישתו העובד הקים חברה מתחרה שעסקה באותו התחום בו עסקה חברת רודיון. מה גם, הוא החל לייצג את אחת מהחברות שהיו עד אז מיוצגות על ידי רודיון בישראל באופן בלעדי.

כתוצאה מכך, לאחר שלרודיון נודע על מהלכיו הלא כשרים של העובד, היא פנתה לבית הדין בדרישה לקבלת פיצוי עבור גזל סוד מסחרי והפרת חובת תום לב. בית הדין פסק כי על העובד לשלם לחברה פיצוי בסך 434 אלף שקל.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב