דף ראשי / חדשות

עובדי הניקיון במגזר הפרטי יקבלו תנאי העסקה זהים למגזר הציבורי

מעכשיו עובדי הניקיון במגזר הפרטי יקבלו שכר התחלתי של 4,600 שקל פלוס תנאים סוציאליים כגון קרן השתלמות, הגדלת ההפרשה לקרן הפנסיה, מענק מצוינות, שי מוגדל לחגים וכד'

עובדי הניקיון במגזר הפרטי יקבלו תנאי העסקה זהים למגזר הציבורי

13/02/2014 חקיקה

מעכשיו עובדי הניקיון במגזר הפרטי יקבלו שכר התחלתי של 4,600 שקל פלוס תנאים סוציאליים כגון קרן השתלמות, הגדלת ההפרשה לקרן הפנסיה, מענק מצוינות, שי מוגדל לחגים וכד'


בשורה טובה לעובדי הקבלן במגזר הפרטי המועסקים בניקיון –  לא עוד לאפליה בינם לבין עמיתיהם במגזר הציבורי הנהנים ממשכורות הגבוהות בכ- 20% ומתנאים סוציאליים משופרים.

בכנס אילת ליחסי עבודה שנערך לאחרונה על ידי לשכת התיאום, סוכם בין ראשי לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שני הארגונים המייצגים את חברות הניקיון ויו"ר ההסתדרות עופר עיני, כי עובדי הניקיון במגזר הפרטי יקבלו את תנאי השכר והתנאים הסוציאליים נלווים זהים לאלה מהם נהנים עובדי הניקיון במגזר הציבורי.

לפי ההסכם החדש יקבלו עובדי הניקיון במגזר הפרטי שכר התחלתי של 4,600 שקל במקום 4,300 שקל שהם מקבלים היום ותנאים סוציאליים כגון קרן השתלמות, הגדלת ההפרשה לקרן הפנסיה, מענק מצוינות, שי מוגדל לחגים ועוד כמה רכיבים סוציאליים משופרים.

השבוע החל השלב של הניסוח המשפטי של הסיכום ובימים הקרובים יוציא השר נפתלי בנט צו הרחבה להסכים על מנת לחייב את כל המעסיקים בענף הניקיון במגזר הפרטי לשלם לעובדיהם על פי ההסכם החדש. ההסכם אומנם לא יחול רטרואקטיבית אלא רק מחודש מארס השנה ואילו ההפרשות לקרן ההשתלמות יחולו רק כעבור 9 חודשים ממועד חתימת ההסכם, הוא בהחלט עושה צדק עם עובדי הקבלן במגזר הפרטי.

לפי הנתונים הסטטיסטיים כיום בישראל מועסקים 120-150 אלף עובדי ניקיון כאשר 60%  מתוכם מועסקים במגזר הציבורי, במשרדי הממשלה, רשויות מקומיות, אוניברסיטאות וחברות ממשלתיות שונות. 40% הנותרים מועסקים במגזר הפרטי בבנקים, במשרדים, במפעלים ובחברות פרטיות, תוך שהם מקבלים שכר נמוך בכ- 20% מזה שמקבלים במגזר הציבורי. הסיבה לכך נעוצה בהסכם בין ההסתדרות ומשרד האוצר לשיפור תנאי העסקה של עובדי הניקיון במגזר הציבורי, שנחתם לפני כשנה ונכנס לתוקף ב- 1 בנובמבר 2013. גם עם עובדי הניקיון במגזר הפרטי נחתם הסכם דומה בשנת 2009 אך מאז הוא לא הופעל עקב התנגדות הדרג המקצועי במשרד האוצר. ב- 2013 הסכם זה חודש ועכשיו סוף סוף הוא יוצא לפועל.

הבעיה היא שגם עם ההסכם, עובדי הניקיון בשני המגזרים עדיין נפגעים ולא תמיד מקבלים את המגיע להם אף פי החוק. לפי הבדיקה המדגמית שערכה עמותת קו לעובד, מרבית המעסיקים של עובדי הניקיון פשוט אינם מיישמים את ההסכם כלשונו ופוגעים בזכויותיהם של העובדים. הפגיעה מורגשת בעיקר בשעות הנוספות להן זכאים העובדים ואותן הם אינם מקבלים.  כמו כן, גם בהפרשות לקרן הפנסיה קיימים אי סדרים משמעותיים. הפתרון הוא לפנות לבית הדין לעבודה, אך לא לפני שבודקים באופן יסודי את מה שהעובד קיבל בפועל ומה שהוא היה אמור לקבל בהתאם לחוק. את הבדיקה הזאת ניתן לעשות כאן באתר "תלוש דין".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב