דף ראשי / חדשות

יש אישור: שכר המינימום יעלה ל- 5,300 שקל החופשה השנתית תוארך ל- 12 ימים

ח"כ אריה דרעי: "מדובר בתיקון עוול היסטורי ומרגע כניסתי למשרד הכלכלה פעלתי במטרה להגדיל את מספר ימי החופשה לעובדים. עובד צריך לקבל שכר הוגן ותנאי עבודה נאותים ובכלל זה הגדלת מספר ימי החופשה

יש אישור: שכר המינימום יעלה ל- 5,300 שקל החופשה השנתית תוארך ל- 12 ימים

03/11/2015 הסכמים קיבוציים

ח"כ אריה דרעי: "מדובר בתיקון עוול היסטורי ומרגע כניסתי למשרד הכלכלה פעלתי במטרה להגדיל את מספר ימי החופשה לעובדים. עובד צריך לקבל שכר הוגן ותנאי עבודה נאותים ובכלל זה הגדלת מספר ימי החופשה

 

את תחילתו הרשמית של חורף 2015 נזכור לא רק בזכות המאבקים המתמשכים בחברת החשמל אשר גרמו לרבבות אזרחים להישאר ללא חשמל במהלך הסופה. גם בזכות שני הסכמים המשפרים את תנאי העבודה של השכירים בישראל.

שכר המינימום – פעימה שלישית
ההסכם הראשון הוא למעשה הפעימה השנייה בהעלאת שכר המינימום במשק. בסוף שבוע האחרון, שר האוצר משה כחלון, אישר את הפעימה השלישית והאחרונה, לפיה החל מחודש דצמבר 2017 שכר המינימום יעלה ל- 5,300 שקל. כן, זה יקרה רק בעוד שנה אך מה שחשוב שההסכם אושר באופן סופי.

נזכיר, שכיום שכר המינימום עומד על 4,600 שקל. עד חודש אפריל 2015 הוא עמד על 4,300 שקל. אז נחתם ההסכם בין משרדי הממשלה וההסתדרות, לפיו שכר המינימום יעלה בשלוש פעימות ל- 5,300 שקל. הפעימה השנייה שתעלה את השכר ל- 4,825 שקל תיכנס לתוקף ב- 1 באוגוסט 2016.

החופשה השנתית – תוארך ביומיים
ההסכם השני שנחתם בסוף שבוע האחרון מתייחס לחופשה השנתית של השכירים בישראל. הצדדים חתמו מול משרד הכלכלה על הסכם קיבוצי לפיו החל מיולי 2016 מספר מינימום של ימי חופשה שנתית יעלה ל-11 ימים והחל מינואר 2017 הוא יעלה ל- 12 ימים.

כיום מספר ימי החופשה השנתית עומד על 10 ימים נטו לשכירים המועסקים 5 ימים בשבוע ו- 12 ימים לשכירים המועסקים 6 ימים בשבוע. במסגרת ההסכם החדש, עובדים בעלי ותק של עד שנתיים ייהנו מתוספת של 2 ימי חופשה נוספים בשנה על חשבון המעסיק ואילו עובדים בעלי ותק של 4-3  שנים ייהנו מיום חופשה נוסף על חשבון המעסיק.

וזה לא הכל, בשבוע שעבר פרסמנו כאן בתלושדין כי הכנסת אישרה בקריאה טרומית תיקון לחוק החופשה השנתית, לפיו החופשה המינימלית תוארך ל- 21 ימים.

שר הכלכלה ויו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי אמר: "מדובר בתיקון עוול היסטורי ומרגע כניסתי למשרד הכלכלה פעלתי במטרה להגדיל את מספר ימי החופשה לעובדים. עובד צריך לקבל שכר הוגן ותנאי עבודה נאותים ובכלל זה הגדלת מספר ימי החופשה."

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בירך על המהלך ואמר: "בהמשך להצעת החוק שהעלתה ח"כ רחל עזריה (כולנו), ובמסגרת הצעדים שמובילה ההסתדרות לשיפור רווחת העובדים, ראיתי לנכון לקדם את היוזמה ולפעול למען השגת הסכמה רחבה מול המעסיקים. מהלך משמעותי כמו הגדלת ימי חופשה לעובדים, לא יכול להישען על חקיקה בלבד".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב