דף ראשי / חדשות

משרד הכלכלה משיק: אתר המרכז את כל המידע על זכויות העובדים בישראל

"פישוט זכויות העובד הינו אתגר מקצועי ומשפטי גדול שהמשרד מתמודד עמו שנים רבות"; האתר מיועד לעובדים ולמעסיקים כאחד ויש בו אפשרות להגיש תלונה באופן מיידי בגין הפרה, לכאורה, של חוקי העבודה

משרד הכלכלה משיק: אתר המרכז את כל המידע על זכויות העובדים בישראל

03/02/2016 חדשות

"פישוט זכויות העובד הינו אתגר מקצועי ומשפטי גדול שהמשרד מתמודד עמו שנים רבות"; האתר מיועד לעובדים ולמעסיקים כאחד ויש בו אפשרות להגיש תלונה באופן מיידי בגין הפרה, לכאורה, של חוקי העבודה

 

בדו"ח מבקר המדינה שפורסם בחודש מאי 2015 נקבע כי עובדים רבים בישראל אינם נהנים מכל הזכויות המגיעות להם. כמו כן, עובדים רבים מקבלים שכר נמוך מדי שלא מספיק לצורכיהם הבסיסיים. אלה הם בעיקר עובדי קבלן, עובדים בעלי השכלה נמוכה, ערבים ועובדים זרים, אך גם כל שאר עובדי המשק שאינם מודעים לזכויותיהם. הסיבות הבולטות למצב עגום זה נעוצות בהיעדר אכיפה יעילה ואפקטיבית של זכויות העובדים מצד מינהל הסדרה ואכיפה במשרד הכלכלה וכן בחוסר ידע שיש לציבור.

בכל הקשור לאכיפת חוקי העבודה למשרד הכלכלה עוד מחכה דרך ארוכה אך בכל הקשור לידע שיש לצייד בו את עובדי המשק, הוא החליט סוף סוף לפעול. פרי יצירה מאומצת של הממונה על התעסוקה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הלשכה המשפטית, היחידה ליחסי עבודה, מנהל הסדרה ואכיפה, נציבות שוויון הזדמנות בעבודה, המטה לשילוב אנשים עם מוגבלויות, הממונה על זכויות עובדים זרים, סיוע הייעוץ המקצועי של עו"ד רות הורן – יוצא לאור.

לראשונה בישראל משרד הכלכלה והתעשייה השיק החל מ- 1.2 אתר אינטרנט חדש בו הוא ריכז את כל המידע על זכויות העובדים בישראל שבסמכות המשרד. האתר מיועד לעובדים ולמעסיקים כאחד ויש בו אפשרות להגיש תלונה באופן מיידי בגין הפרה, לכאורה, של חוקי העבודה. כל המידע באתר נגיש לציבור הרחב, מוצג בשפה קלה ופשוטה, בליווי הסברים ודוגמאות.

המשנה למנכ"ל והממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה, מיכל צוק, אמרה בתגובה להשקת האתר: "מדובר בצעד משמעותי שאמור לשרת הן את העובדים והן את המעסיקים, ומהווה נדבך חשוב בפעולות המשרד להגנה על זכויות העובדים, אשר יעודד העסקה הוגנת. חוסר הידע של העובדים לגבי זכויותיהם מהווה חסם מרכזי במימושן. עתה, משהמידע מרוכז במקום אחד, ניתן לפנות למשרד הכלכלה ולקבל מידע, סיוע ואפשרות להגשת תלונה, גם באופן אנונימי, בכל חשד להפרת החוק. במקביל, אנו ממשיכים לעבוד על כלים נוספים, כגון תרגום האתר לשפה הערבית ושפות נוספות, פיתוח מחשבוני זכויות עובדים, מאגר מחודש וקל לניווט של הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה".

היועץ המשפטי של משרד הכלכלה והתעשייה, עו"ד מיכאל אטלן, הוסיף: "פישוט זכויות העובד הינו אתגר מקצועי ומשפטי גדול שהמשרד מתמודד עמו שנים רבות. הקושי נעוץ במורכבותו וריבוי הפרטים בתחום, שכל אחד מהם עשוי להיות חשוב בנסיבות מסוימות. האתר פותר את הקושי – בכך שהוא מספק תמצית ובצידה הפניה למקומות בהם ניתן להעמיק או לקבל עזרה".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב