דף ראשי / חדשות

החוק חוזר לרחובות דרום תל אביב: נפתחו תיקי חקירה נגד 90% ממעסיקי העובדים הזרים

מתוך 63 המעסיקים שנבדקו, 57 חשודים באי תשלום שכר מינימום, אי תשלום גמול על שעות נוספות, הלנת שכר, העסקה בשעות מרובות ואי מתן חופשות לעובדים

החוק חוזר לרחובות דרום תל אביב: נפתחו תיקי חקירה נגד 90% ממעסיקי העובדים הזרים

10/09/2013 חדשות

 

מתוך 63 המעסיקים שנבדקו, 57 חשודים באי תשלום שכר מינימום, אי תשלום גמול על שעות נוספות, הלנת שכר, העסקה בשעות מרובות ואי מתן חופשות לעובדים

 

בעוד שידה האחת של הממשלה מנסה בימים אלה, ויש לומר ללא כל הצלחה נראית לעין, לפנות את דרום תל אביב מרבבות העובדים הזרים שפלשו אליה בשנים האחרונות, ידה השנייה מנחילה סדר בכל הנוגע להעסקתם הבלתי הוגנת של אלה הנמצאים כאן באופן חוקי.

ביום ד' (11/9/13) קיים מנהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה, בראשותו עומד השר נפתלי בנט, מבצע אכיפה בדרום תל אביב– המבצע הגדול ביותר בהיסטוריה של העיר, בו השתתף השר בנט עצמו שנוכח במקום יחד עם 50 חוקרים מיוחדים מטעם המנהל. "אנחנו נמשיך להיות בשטח", ציין בנט.

במהלך המבצע נפתחו תיקי חקירה נגד 90% ממעסיקי העובדים הזרים שנבדקו. למעשה, מתוך 63 המעסיקים שנבדקו, 57 חשודים באי תשלום שכר מינימום, אי תשלום גמול על שעות נוספות, הלנת שכר, העסקה בשעות מרובות ואי מתן חופשות לעובדים.

כפי שמציין השר בנט: " המשוואה פשוטה: מסתננים מגיעים לישראל בגלל שהם יכולים, ובגלל שיש להם מוטיבציה, כי כאן, בישראל, ירוויחו טוב ביחס לארצות מוצאם. המדינה כבר טיפלה ביכולת שלהם להיכנס לישראל, אבל כל עוד תהיה מוטיבציה, הם ימשיכו למצוא דרכים להגיע ובטח שירצו להישאר“.

לדבריו, אם מעסיק ישראלי יידע שהוא חייב לשלם לכל עובד שלו, גם הזוטר ביותר, שכר מינימום ולהפריש לטובתו את כל התנאים הסוציאליים המגיעים לו לפי החוק, הוא פשוט לא יעסיק מסתננים ועובדים זרים. הוא כמובן יעדיף להעסיק עובדים ישראלים. לכן, לטענתו, למבצע ישנן שתי מטרות שהוא משיג: האחת לטפל בבעיית המסתננים הבלתי חוקיים בדרום תל אביב וברחבי הארץ בכלל והשנייה לעשות צדק עם העובדים המנוצלים בתת תנאים.

בסך הכל, מתחילת שנת 2013 נפתחו למעלה מ- 1,700 תיקי חקירה כלפי מעסיקים עברייני חוק והוגשו מעל 120 עיצומים כספיים בהיקף של 8.5 מיליארד שקל. ב- 60% מהמקרים התלונה הגיעה מהעובדים עצמם. משרד העבודה תשאל 5,000 עובדים מתוכם 700 עובדים זרים.

מנהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה אחראי על יישום הוראות חוקי העבודה בישראל. הוא אמון על הסדרת שוק העבודה, מבצע אכיפה לאיתור מעסיקים עבריינים (של כלל העובדים בארץ ולא רק עובדים זרים), זאת במטרה לאפשר לכל עובד לקבל את מלוא זכויותיו במקום העבודה.

החל מחודש יולי 2013 מקיים המנהל אחת לשבוע, בשיתוף עם רשות ההגירה במשרד הפנים, מבצע פעילות משותפת שמטרתה למצות הליכים נגד מעסיקים של אוכלוסיית העובדים המסתננים מבקשי מקלט, אשר מפרים את חוקי העבודה.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב