דף ראשי / חדשות

בקרוב: הורים לילד שסובל ממחלה קשה יוכלו להיעדר מעבודה עד 90 ימים בשנה

כיום חוק דמי מחלה סעיף היעדרות בשל מחלת ילד, קובע כי ההורים רשאים לזקוף עד 8 ימי היעדרות בשנה בשל מחלת ילדיהם מתחת לגיל 16 וזאת על חשבון ימי המחלה הצבורים של ההורים

בקרוב: הורים לילד שסובל ממחלה קשה יוכלו להיעדר מעבודה עד 90 ימים בשנה

18/03/2016 חדשות

כיום חוק דמי מחלה סעיף היעדרות בשל מחלת ילד, קובע כי ההורים רשאים לזקוף עד 8 ימי היעדרות בשנה בשל מחלת ילדיהם מתחת לגיל 16 וזאת על חשבון ימי המחלה הצבורים של ההורים


סיוע קטן אך משמעותי להורים לילד שסובל ממחלה קשה – ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת אישרה הצעת חוק חדשה לפיה הורים אלו יהיו רשאים להיעדר מעבודתם עד 90 ימים בשנה. כעת ההצעה תעבור לקריאה שנייה ושלישית בכנסת עד לאישורה הסופי. כחודש לאחר מכן ייכנס החוק לתוקפו.

את הצעת החוק יזמו וקידמו חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני, ישראל אייכלר, קארין אלהרר ואיציק שמולי. 

הורה לילד החולה במחלה קשה כגון ילדים הזקוקים לדיאליזה, יוכל להיעדר מעבודתו עד 90 ימים בשנע וזאת על חשבון ימי המחלה והחופשה המגיעה לו. בהמשך ועדה מיוחדת עם שר הבריאות והאוצר תיקבע את רשימת המחלות שיוגדרו כקשות לצורך קבלת ההטבה.

כיום חוק דמי מחלה סעיף היעדרות בשל מחלת ילד, קובע כי ההורים רשאים לזקוף עד 8 ימי היעדרות בשנה בשל מחלת ילדיהם מתחת לגיל 16 וזאת על חשבון ימי המחלה הצבורים של ההורים. הורים לילד החולה במחלה ממארת כמו סרטן יכולים לזקוף עד 90 ימים של היעדרות בשנה.

יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף מסר בתגובה: "נפעל יחד לכלול בחוק זה מחלות רבות ככל האפשר, על מנת להקל על הילדים והוריהם". ח"כ קארין אלהרר אמרה כי "הורים רבים נדרשים לתמרן בין הצורך בפרנסה ובין הסיוע לילדם החולה. החקיקה הזו תבטיח שהם יצליחו להעניק לילדם טיפול מלא ותומך ברגעיו הקשים מבלי לחשוש לפרנסתם".

ח"כ מקלב ציין: "הורים לילדים חולים נאבקים בציפורניים, מכיוון שימי המחלה העומדים לרשותם רחוקים מלהספיק. היום נתנו להם אוויר לנשימה, ויש משמעות ערכית לכך שהחוק לצדם. אני מבקש להודות לארגוני המעסיקים שתמכו בהצעת החוק והסכימו לספוג את ימי ההיעדרות".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב