דף ראשי / חדשות

פסק דין: טיב טעם תתחיל לחשב את שעות העבודה בשבת לצורך חישוב הזכויות הסוציאליות

בנוסף, לכל עובד מחברי הרשת שהועסק במתכונת שעתית, ישולמו הפרשי דמי הבראה, ביטוח פנסיוני, קרן השתלמות ומשכורת 13 בהתאם לחישובי השכר של העובדים במשרה חודשית

פסק דין: טיב טעם תתחיל לחשב את שעות העבודה בשבת לצורך חישוב הזכויות הסוציאליות

23/05/2016 החלטות בית משפט

בנוסף, לכל עובד מחברי הרשת שהועסק במתכונת שעתית, ישולמו הפרשי דמי הבראה, ביטוח פנסיוני, קרן השתלמות ומשכורת 13 בהתאם לחישובי השכר של העובדים במשרה חודשית


רשת המזון טיב טעם, כידוע, פותחת את סניפיה הרבים ברחבי הארץ גם בימי שבת. על כך היא מעסיקה באופן קבוע מאות עובדים, שסביר להניח, אמורים "להרוויח" מהעסקה בשבת. אך לא. מסתבר שהעובדים אפילו מפסידים את מה שמגיע להם על פי חוק. רק לאחר התערבותו של בית הדין המצב הולך להשתנות וטיב טעם תשלם לעובדים גם את ההפרשים שלא שילמה במשך שנים.

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, אישר הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהגישו עובדי סניף ראשון לציון נגד הרשת.

בתביעה עלה כי רשת טיב טעם המעסיקה עובדים בשבת, אינה מחשיבה את שעות העובדה בשבת בחישוב הכללי של השכר, ממנו נגזרים התנאים הסוציאליים כגון דמי חופשה ומחלה, דמי הבראה, פנסיה ועוד.

יוצא שהעובדים אשר כמעט מחצית מהמשרה החודשית שלהם עבדו בימי שבת, עבדו בפועל במשרה חלקית אשר אינה מעניקה את כל התנאים הסוציאליים להם היו זכאים העובדים.

בית הדין פסק כי מעתה שעות העבודה בימי שבת יילקחו בחשבון לצורך חישוב הזכויות הסוציאליות של העובדים אשר מועסקים בשבת. לכל עובדי חברי הרשת (מדובר בכ- 2000 עובדים) שהועסקה בשבתות ברשת, ישולמו הפרשי דמי הבראה, ביטוח פנסיוני וקרן השתלמות וזאת בהתאם לחישוב החדש של שעות העבודה השבועיות.

לכל עובד מחברי הרשת שהועסק במתכונת שעתית, ישולמו הפרשי דמי הבראה, ביטוח פנסיוני, קרן השתלמות ומשכורת 13 בהתאם לחישובי השכר של העובדים במשרה חודשית.

בנוסף, קבע בית הדין כי גם היקף המשרה החודשי של כל עובד יגדל ב- 6%.

וזה לא הכל. על פי ההסכם שהושג, לכל אחד מהעובדים המועסקים על ידי הרשת במועד הגשת ההסכם המתוקן לבית הדין והשלימו שלוש שנות עבודה – תשלם טיב טעם דמי ביגוד בסך 325 שקל לכל שנת עבודה. היא גם תשלם פיצוי תוספת ותק בשיעור של שני חודשי עבודה ומעתה תשלם לעובדים בערבי חג, שכר עבודה של יום מלא במידה והשלימו שלוש שנות עבודה.

קבוצת העובדים בסניף ראשון לציון, אשר הגישו את התביעה הייצוגית, תקבל מהרשת סכום של 57 אלף שקל ועורכי הדין המייצגים יקבלו שכר טרחה שעתי בסכום של 162 אלף שקל.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב