דף ראשי / חדשות

היסטוריה: הפניקס חתמה על הסכם קיבוצי עם 2,700 עובדים שיקבלו תוספת שכר של עד 15%

בנוסף לכל ההטבות שיקבלו עובדי הפניקס, החברה תגדיל את תקציב הרווחה לסכום חסר תקדים בענף – למעלה מ- 51 מיליון שקל. במידה ורווחי החברה יגדלו, גם סכום זה יגדל ב- 2 מיליון שקל נוספים בכל שנת הסכם

היסטוריה: הפניקס חתמה על הסכם קיבוצי עם 2,700 עובדים שיקבלו תוספת שכר של עד 15%

07/07/2016 הסכמים קיבוציים

בנוסף לכל ההטבות שיקבלו עובדי הפניקס, החברה תגדיל את תקציב הרווחה לסכום חסר תקדים בענף – למעלה מ- 51 מיליון שקל. במידה ורווחי החברה יגדלו, גם סכום זה יגדל ב- 2 מיליון שקל נוספים בכל שנת הסכם

 

המהפכה החברתית אולי לא הוזילה לנו את מחירי הדירות ולא הורידה את מחירי המזון, אך היא ללא ספק הגבירה את המודעות בכל הקשור לזכויות העובדים במשק. כתוצאה מכך, ביותר ויותר ארגונים קמים ועדי עובדים מאורגנים שמטרתם למצות את מלוא הזכויות המגיעות לעובדים. ביותר ויותר ארגונים, מבינים שחייבים לשים את העובד במרכז. טוב, אם לא במרכז אז לפחות לא בסוף. גם בחברת הביטוח הפניקס הבינו זאת ולראשונה בהיסטוריה חתמו על הסכם קיבוצי שישפר את התנאים הסוציאליים של כ- 2,700 עובדים.

ההסכם נחתם בין ועדה העובדים של הפניקס לבין הנהלת החברה. הוא נחתם לאחר שעובדי החברה, שהתאגדו לפני שנתיים בהסתדרות, פתחו בשביתה במחאה על העיכוב בהגעה להסכם קיבוצי.

ההסכם נכנס לתוקף מ- 1 בינואר 2016 ויימשך עד לסוף 2018. העובדים של הפניקס ייהנו משורה ארוכה של הטבות:

- עובדי מוקדי השירות והמכירות יהיו זכאים להעלאת השכר השעתי שלהם באופן הדרגתי בשיעור של 10%-15% בהתאם לוותק, וזאת לתקופת ההסכם.

- כלל עובדי החברה המועסקים על בסיס שכר מינימום ייהנו מהעלאה ל- 5,300 שקל, וזאת רטרואקטיבית מחודש מרץ 2016 . זו למעשה הקדמת הפעימה הרביעית להעלאת שכר המינימום במשק.

- בונוס שנתי בגובה של עד 2.7 משכורות לעובד, בתנאי שרווחי החברה יהיו לפחות 70% מהיעד השנתי. כבר בשבועות הקרובים ישולמו הבונוסים לשנת 2014-2015 בגובה ממוצע של אלפי שקלים לעובד. אז ישולם גם מענק חתימה המוערך בכמה אלפי שקלים בממוצע לעובד.

- עובדים חדשים יקבלו מעמד של קביעות בתוך 3 שנים, כשחלק מהם יקבלו קביעות באופן מיידי.

- עובדים חדשים  יקבלו גם קרן השתלמות החל מתום השנה הראשונה לעסקה (2.5% הפרשות עובד ו- 2.5% הפרשות מעביד). לאחר קבלת הקביעות בחברה, שיעור הפרשת המעסיק תעלה ל- 7.5%.

- עובדים קיימים שכבר יש ברשותם קרן השתלמות, ייהנו מהגדלת הפרשת המעסיק עם חתימת ההסכם באופן הדרגתי במהלך ההסכם עד ל- 7.5%.

- עובדים קיימים שכבר יש ברשותם ביטוח מנהלים, ייהנו מהשוואת הפרשות לביטוח המנהלים שלהם לקרנות הפנסיה שברשותם.

- כל העובדים שהם הורים לילד עד גיל 5, יקבלו מידי חודש תוספת של 130 שקל לשכר, בגין כל ילד עבור הוצאות גנים ומעונות.

- עובדים בעלי ותק של 5-10 שנים יקבלו יום הבראה נוסף מעבר למה שמגיע להם על פי חוק. עובדים בעלי ותק של למעלה מ- 10 שנים ייהנו מ- 2 ימי הבראה נוספים ועד התקרה של 15 ימים. 

בנוסף לכל ההטבות שיקבלו עובדי הפניקס, החברה תגדיל את תקציב הרווחה לסכום חסר תקדים בענף – למעלה מ- 51 מיליון שקל. במידה ורווחי החברה יגדלו, גם סכום זה יגדל ב- 2 מיליון שקל נוספים בכל שנת הסכם.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן מסר עם החתימה על ההסכם: "אני מברך את ועד העובדים ואת ההנהלה על כך שהצליחו בסופו של דבר לגשר על הפערים ולייצר מציאות חדשה וטובה יותר עבור כלל עובדי הפניקס ועבור החברה עצמה, ומביאה לכדי ביטוי את הערכת החברה לעובדיה. גם עובדי ענף הביטוח, שבמשך שנים לא היו בו הסכמים קיבוציים, מוכיחים כי התארגנות היא הדרך לשפר את תנאי ההעסקה ואת הביטחון התעסוקתי".

יו"ר ועד עובדי הפניקס, אורנה ביטון: "בסופה של תקופה ארוכה ומלאת התרחשויות אני מאושרת שהגענו להסכם קיבוצי ראשון בחברה המביא עימו בשורה אמיתית לעובדים ולעתידה של הפניקס. אני מודה לכל עובדי החברה על התמיכה ועל הסולידריות ובמיוחד לחבריי לוועד על הנחישות וההתמדה. תודה להנהלת החברה שהשכילה לחתום על הסכם שיבטיח עתיד טוב יותר לעובדים, ליחסי העבודה ולחברה עצמה".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב