דף ראשי / חדשות

עובד מלון שחתם על ויתור תביעות עתידיות ובכל זאת תבע - יקבל פיצוי של 136 אלף שקל

יחד עם הודעה הפיטורים המתין לו צ'ק על סך 16,617 שקל, בתמורה לחתימתו על מסמך ויתור זכויות ותביעות עתידיות נגד המלון. על אף שהעובד ידע כי ההנהלה לא שילמה לו את מלוא זכויותיו הסוציאליות, הוא חתם על המסמך וקיבל את הצ'ק

עובד מלון שחתם על ויתור תביעות עתידיות ובכל זאת תבע - יקבל פיצוי של 136 אלף שקל

11/08/2016 החלטות בית משפט

יחד עם הודעה הפיטורים המתין לו צ'ק על סך 16,617 שקל, בתמורה לחתימתו על מסמך ויתור זכויות ותביעות עתידיות נגד המלון. על אף שהעובד ידע כי ההנהלה לא שילמה לו את מלוא זכויותיו הסוציאליות, הוא חתם על המסמך וקיבל את הצ'ק


בדרכים שונות ומשונות בוחרים המעסיקים לפגוע בזכויותיהם של העובדים. הנהלת המלון "חוף עכו", שבמשך 3 שנים לא שילמה את שעות העבודה הנספות המגיעות לעובד ופיטרה אותו לאחר תאונת עבודה, החליטה להעניק לו צ'ק על סך כ-16 אלף שקל בתמורה לחתימתו על מסמך ויתור זכויות ותביעות עתידיות נגד המלון. העובד חתם אולם החליט לתבוע בכל זאת, והצדק היה לצידו כך שבסופו של דבר הוא קיבל פיצוי של 136 אלף שקל.

מדובר באיש החזקה שעבד במשך 3 שנים במלון חוף עכו שבעכו העתיקה. ב- 2013 אירעה לו תאונת עבודה שבעקבותיה הוא שהה במשל 3 חודשים בחופשת מחלה. שבועות בודדים לאחר ששב לעבודתו הוא קיבל הודעה על פיטוריו. יחד עם ההודעה המתין לו צ'ק על סך 16,617 שקל, בתמורה לחתימתו על מסמך ויתור זכויות ותביעות עתידיות נגד המלון.

על אף שהעובד ידע כי ההנהלה לא שילמה לו את מלוא זכויותיו הסוציאליות, הוא חתם על המסמך וקיבל את הצ'ק. כמו כן, על אף חתימתו על המסמך, העובד החליט בכל זאת לתבוע את המלון. הוא הגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בטענה שפוטר בניגוד לחוק, לא קיבל שעות נוספות ופרטים על תנאי העסקתו.

השופט יגאל גלם מצא כי בפיטוריו של העובד לא היה שום פגם וכי פיטוריו היו חוקיים. בנוגע לשאר טענותיו של התובע הוא פנה לדו"חות הנוכחות שלו ומצא שאכן היקף שעות העבודה מעיד ללא ספק על זכאותו לגמול שעות נוספות לרבות עבור עבודה בסופי שבוע ובחגים.

הנתבעים טענו שהעובד בכלל לא התבקש לעבוד שעות נוספות וכי במחלקת האחזקה של המלון היו מספיק עובדים. יתרה מכך, טענו הנתבעים, שהעובד פברק את דו"חות הנוכחות שלו כי רבים מהם תוקנו באופן ידני.

בתגובה הודה התובע כי אכן תיקן את דו"חות הנוכחות באופן ידני אך זאת משום שלא פעם הוזעק חזרה לעבודתו לאחר שכבר יצא והחתים את דו"ח הנוכחות.

השופט השתכנע בצדקתו של התובע וקבע שהתיקונים שאכן נעשו היו תיקונים ידניים בזמן אמת, תוך שהם משקפים באופן מדויק את שעות העבודה של התובע. למעשה הוא עבד יותר מ- 200 שעות בכל חודש ולעיתים שבוע מלא, מבלי שקיבל על כך גמול שעות נוספות וגמול עבודה בימי המנוחה השבועית והחגים.

מעבר לכך מצא השופט כי הנתבעת הפרה את החוק לאחר שלא מסרה לתובע הודעה בכתב על תנאי העסקתו במלון. היא גם הפרה את החוק לאחר שהחתימה את העובד על סמך ויתור זכויות עתידיות. חתימה על מסמך ויתור זכויות אינה מונעת מהתובע לדרוש את מלוא זכויותיו.

בסופו של דבר פסק השופט לשלם לתובע 134,355 שקל בגין גמול שעות נוספות, מנוחה שבועית וחגים, הפרשות לקרן השתלמות ומתן הודעה על תנאי העסקה. בנוסף חייב השופט את הנתבעים לשלם לתובע הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך 15,000 שקל.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב