דף ראשי / חדשות

סקר: אצל 1 מכל 6 עובדי השמירה, הניקיון וההסעדה בוצעה שגיאה בחישוב דמי החגים

בחלק גדול מהמקרים המעסיקים ביצעו טעויות חישוב מחוסר מודעות לחוק. בחלק אחר מהמקרים טעויות החישוב נעשו עקב שימוש בתוכנות ומערכות שכר מיושנות ולא מעודכנות וכן עקב טעיות אנוש

סקר: אצל 1 מכל 6 עובדי השמירה, הניקיון וההסעדה בוצעה שגיאה בחישוב דמי החגים

04/11/2016 חדשות

בחלק גדול מהמקרים המעסיקים ביצעו טעויות חישוב מחוסר מודעות לחוק. בחלק אחר מהמקרים טעויות החישוב נעשו עקב שימוש בתוכנות ומערכות שכר מיושנות ולא מעודכנות וכן עקב טעיות אנוש

 

עובדי השמירה, הניקיון וההסעדה נחשבים לעובדים החלשים ביותר במשק ואולי גם המקופחים ביותר. רובם מועסקים כעובדי קבלן, עובדים שעות מרובות ומקבלים שכר מינימום. אך זו עוד חצי נחמה משום שגם את התנאים המינימליים הללו, לא כולם מקבלים. בשנים האחרונות הממשלה וההסתדרות אומנם משקיעות מאמץ לא מבוטל להעלות את שכרם ולשפר את תנאי העסקתם, אך בשיחות איתנו עובדי הקבלן אומרים: "שקודם ישלמו את מה שמגיע לנו במלאה".

והנה מגיעים המספרים ששוב ממחישים את מצבם העגום של העובדים החלשים ביותר במשק. בין השנים 2014-2015  נמצא כי למעלה מ- 15% מעובדי הקבלן בתחום הניקיון, השמירה וההסעדה במגזר הפרטי לא קיבלו תשלום עבור החגים כפי שקובע זאת החוק. יתרה מכך, לאחד מכל שישה עובדי השמירה, הניקיון וההסעדה בוצעה שגיאה בחישוב תשלום דמי החגים. כתוצאה מכך עובדים אלו קיבלו תשלום בחסר ובשנת 2015 לבדה לעומת שנת 2014, נרשמה עלייה של 11% בסכום הממוצע לעובד של התשלומים אשר שולמו בחסר.

הנתונים פורסמו במסגרת סקר חדש שערכו רואי החשבון יוסי גינוסר ורועי שמחי מחברת פאהן קנה ניהול בקרה. הם בדקו תלושי שכר של 800 עובדי שמירה, ניקיון והסעדה המועסקים ב- 77 חברות קבלן.

בדיקה מעמיקה בנוגע לסיבת התשלום בחסר העלתה סיבות רבות ומגוונות. בחלק גדול מהמקרים המעסיקים ביצעו טעויות חישוב מחוסר מודעות לחוק. בחלק אחר מהמקרים טעויות החישוב נעשו עקב שימוש בתוכנות ומערכות שכר מיושנות ולא מעודכנות וכן עקב טעיות אנוש.

במידה וגם לכם יש חשש לטעיות חישוב בתלוש השכר שלכם, כדאי לפנות לגורמים מקצועיים לבדיקה או להיעזר במערכת האתר תלושדין לבדיקה עצמאית ללא תשלום. האתר תלושדין הוקם בדיוק למטרה זו - כדי שכל עובד שכיר בישראל יוכל לבדוק באופן עצמאי את שתלוש השכר שלו, וזאת באמצעות מערכת ממוחשבת חדשנית וייחודית המגלה טעויות חישוב ומספקת תוצאות מדויקות.

רו"ח יוסי גינוסר: מסר בתגובה לפרסום הסקר: "תקופת החגים הינה תקופה בה בדרך כלל הוצאות משק הבית גדלות. עובד שעתי שלא קבל תשלום בגין יום החג ניזוק פעמיים: משכורתו קטנה והוצאותיו עלו. עובדים אלה שהוצאות המחייה מהוות חלק לא מבוטל מן המשכורת החודשית שלהם עלולים להגיע במהלך החגים למצוקה כלכלית של ממש. על אף החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, שנועד להגן על עובדי הקבלן, משרדנו מצא בבדיקות חוזרות ונשנות כי היקף התשלומים בחסר לאוכלוסייה מוחלשת זו אינו קטן משמעותית. בחודש הקרוב אנו צפויים למקד את בדיקותינו ברכיב שכר זה בחברות קבלן, כדי לוודא אי פגיעה בעובדים".

רו"ח וחשב שכר בכיר רועי שמחי מנהל תחום בקרת שכר הוסיף: "משכורת חודש אוקטובר, המשולמת בנובמבר תהיה המשכורת בה יבוא תשלום דמי חגים לידי הביטוי המהותי ביותר. ראוי שחשבי השכר ימקדו את תשומת ליבם בבדיקת רכיב זה בשכר חודש אוקטובר ויוודאו כי עובדי הקבלן יקבלו את השכר המגיע להם על פי חוק".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב