דף ראשי / חדשות

אושר לקריאה ראשונה: המעסיק שלא יספק למאבטח עמדה מקורה ישלם קנס של עד 200 אלף שקל

המעסיקים יהיו מחויבים לספק למאבטחים עמדה מוגנת מגשם ושמש, מצוידת באמצעי חימום או קירור; לספק מים, גישה לנקודת חשמל, מקום לשמור את חפציו האישיים וביגוד מתאים לתנאי מזג האוור

אושר לקריאה ראשונה: המעסיק שלא יספק למאבטח עמדה מקורה ישלם קנס של עד 200 אלף שקל

21/02/2017 חדשות

המעסיקים יהיו מחויבים לספק למאבטחים עמדה מוגנת מגשם ושמש, מצוידת באמצעי חימום או קירור; לספק מים, גישה לנקודת חשמל, מקום לשמור את חפציו האישיים וביגוד מתאים לתנאי מזג האוור


ועל זה נאמר: "הגיע הזמן". הגיע הזמן שהמאבטחים בישראל יקבלו את הכבוד המגיע להם ויזכו לתנאי תעסוקה הוגנים. רבות דובר על מצבם העגום, על הקלות הבלתי נסבלת בה פוגעים בעובדים המוחלשים ועל התנאים הבלתי אנושיים בהם הם נאלצים לעבוד תמורת שכר בסיסי. עכשיו העת למעשים. 

השבוע, ועדת העבודה והרווחה בכנסת אישרה פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת החוק של יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, שתחייב את המעסיקים בענף השמירה והאבטחה לספק עמדה מקורה או מוצלת למאבטחים. מפירי החוק צפויים לקנס של 20 אלף שקל, כאשר בתי הדין לעבודה יהיו רשאים להעלות את גובה הקנס ל- 200 אלף שקל.

"מאבטחים במוסדות ובמבנים ציבוריים שונים סובלים מתת תנאים במקום עבודתם וממחסור בצליות ובעמדות המגינות עליהם מפני מזג האוויר. תנאים בסייסים אלה היו אמורים להיות מובנים מאליהם", לדבריה של יוזמת החוק ח"כ מלינובסקי. לטענתה זה לא ייתכן שבישראל של שנות ה- 2000 קיימת כזו פגיעה חמורה בכבוד האדם.

לאחר שההצעה תאושר בקריאה שנייה ושלישית, המעסיקים יהיו מחויבים לספק למאבטחים עמדה מוגנת מגשם ושמש, מצוידת באמצעי חימום או קירור. כמו כן, המעסיקים יחויבו לספק למאבטחים מים, גישה לנקודת חשמל ומקום לשמור את חפציו האישיים. על המעסיק יהיה גם לספק למאבטחים שלהם ביגוד מתאים לתנאי מזג האוור.

יו"ר ההסתדרות החדשה, אבי ניסנקורן, שתמך בהצעת החוק בסנקציות למפירים, ציין: "ככל שמורידים מהסכום, יורדת המוטיבציה לאכוף את החוק. ללא הרתעה, החוק הזה יהיה אות מתה".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), הוסיף: "אלה אנשים הנושאים תפקיד בעל אחריות רבה. החוק הזה יחליף חוסר רגישות וחוסר אכפתיות של הזולת. מאבטחים ושומרים, המשיכו להיאבק על זכויותיכם ואנחנו נסייע לכם".

גם מרכז הרשויות המקומיות תמך בהצעת החוק: "הרשויות המקומיות רואות במאבטחים חלק חשוב והכרחי ממערכת החינוך, ותומכות בשיפור תנאי עבודתם של מאבטחים במוסדות החינוך. רק לאחרונה, חתמנו על הסכם שכר המעניק להם ביטחון תעסוקתי לעבודה בחודשי הקיץ. הרשויות ישמחו לתמוך ולבצע את הפעולות הנדרשות להבטיח תנאים הולמים בעמדות האבטחה, כאשר משרדי הממשלה הרלוונטיים יעבירו את המימון הנדרש לכך".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב