דף ראשי / חדשות

התפטרה בשל הרעה בתנאים ולא קיבלה פיצוי. בית המשפט דחה את הטענות

העובדת טענה שלמרות שהובטח לה קידום, עובדת אחרת בחברה קיבלה במקומה את המשרה הנחשקת. בנוסף לכך, יום אחד החברה החליטה לשנות את שיטת חישוב השכר שלה

התפטרה בשל הרעה בתנאים ולא קיבלה פיצוי. בית המשפט דחה את הטענות

26/03/2014 החלטות בית משפט

העובדת טענה שלמרות שהובטח לה קידום, עובדת אחרת בחברה קיבלה במקומה את המשרה הנחשקת. בנוסף לכך, יום אחד החברה החליטה לשנות את שיטת חישוב השכר שלה

 

מנהלת חנויות ברשת התכשיטים ה.שטרן עבדה בחברה משנת 2002. בשנת 2010 היא התפטרה בשל מה שהגדירה כהרעה בתנאים. מיד עם הפיטורים היא פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בדרישה לקבלת פיצויי פיטורים מהחברה בסך 90,867 שקל פלוס 36,630 שקל פיצוי בגין עוגמת נפש.

בתביעתה טענה העובדת שלמרות שהובטח לה קידום, עובדת אחרת בחברה קיבלה במקומה את המשרה הנחשקת. בנוסף לכך, יום אחד החברה החליטה לשנות את שיטת חישוב השכר שלה באופן חד צדדי וכתוצאה מכך שכרה נפגע. לדבריה, לפי ההסדר החדש, היא נאלצה לעבוד 8 שעות ביום במקום 7 שעות שסוכם בינה לבין החברה וזאת מבלי שינוי בשכרה ובזכויותיה.

בתגובה, טענו נציגי רשת התכשיטים ה.שטרן כי לעולם לא נתנו לתובעת התחייבות לקידום וכי עדכנו אותה בזמן אמת על שינוי שיטת חישוב השכר ואפילו שילמו לה רטרואקטיבית את ההפרשים. כמו כן, הם ציינו בתביעת הנגד שלהם שלאחר שינוי שיטת השכר נותרה העובדת עם ממוצע השכר הרגיל שלה ואף למעלה מכך.

בה.שטרן סירבו בתוקף להפריש לעובדת התובעת פיצויי פיטורים והגישו לבית הדין תביעה נגדית עם דרישה לפיצוי על סך 100 אלף שקל פלוס פיצוי בגין שעות עבודה חסרות של העובדת על סך 23,685 שקל.

את הסירוב לפיצוי עבור המנהלת המפוטרת נמקו בה.שטרן בכך שהעובדת אינה יכולה לטעון להרעה בתנאי עבודתה, מאחר והם לא התקיימו. עזיבתה נבעה ממעבר למקום עבודה חדש אצל המתחרים, להם אף מסרה העובדת סודות מסחריים. על כך, נאלצה ה.שטרן לתבוע את העובדת ואת מעסיקיה החדשים. תביעה זו הסתיימה בפשרה.

עם זאת, טענה המנהלת בפני השופטת כי ה.שטרן מנסה להלך עליה אימים ולהתיש אותה. יתרה מכך, אלמלא פנתה היא עצמה לבית הדין, לא הייתה באה התביעה הנגדית של החברה.

בסופו של דבר, השופטת שרה מאירי מצאה שאכן למנהלת המפוטרת לא ניתנה הבטחה מפורשת לקידום. גם שינוי חישוב השכר אינו הביא לירידה בשכרה אלא לעלייה, שכן בהסכם העבודה שלה מצויין כי לה.שטרן יש זכות לשנות את משמרות העובד לפי צרכיה. עוד מצאה השופטת כי המנהלת המפוטרת עבדה בפועל 7 שעות ביום כולל הפסקות ולא 8 כפי שטענה.

השופטת דחתה את התביעה ופסקה שעל התובעת לשלם לנתבעים פיצוי בסך 27,156 שקל בגין הימים החסרים עליהם היא קיבלה שכר, פלוס הוצאות משפט.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב