דף ראשי / חדשות

צדק חברתי: גם עובדי הקבלן במשרדי הממשלה יקבלו סבסוד ארוחות

גובה המענק יעמוד על 2,048 שקל וזאת בכפוף לחלקיות משרתו של כל עובד קבלן במשרדי הממשלה וכן בניקוי החלק היחסי של הרכיבים, בדומה לחישוב אשר נעשה למענק האוכל של עובדי המדינה

צדק חברתי: גם עובדי הקבלן במשרדי הממשלה יקבלו סבסוד ארוחות

08/11/2017 חדשות

גובה המענק יעמוד על 2,048 שקל וזאת בכפוף לחלקיות משרתו של כל עובד קבלן במשרדי הממשלה וכן בניקוי החלק היחסי של הרכיבים, בדומה לחישוב אשר נעשה למענק האוכל של עובדי המדינה

 

בעקבות המענק לסבסוד הארוחות בשעות העבודה, אותו החלו לקבל מחודש מארס 2017 כ- 40 אלף עובדי המדינה המועסקים בהעסקה ישירה, כעת הגיע תורם של עובדי הקבלן במשרדי הממשלה. מדובר בלמעלה מ- 100 אלף עובדים המועסקים בתחומי השמירה, האבטחה והניקיון.

גובה המענק יעמוד על 2,048 שקל וזאת בכפוף לחלקיות משרתו של כל עובד קבלן במשרדי הממשלה וכן בניקוי החלק היחסי של הרכיבים, בדומה לחישוב אשר נעשה למענק האוכל של עובדי המדינה. מתוכנן שהעובדים יקבלו את המענק כבר במשכורת של חודש נובמבר ולכל המאוחר בחודש דצמבר 2017.

מענק זה אומנם לא יצמצם את הפערים החברתיים הגדלים והולכים ולא יבטל את צורות העסקה הפוגעניות במשק הישראלי, אך הוא בוודאי יסייע ללא מעט מהעובדים החלשים ביותר. ידוע, כי עובדי קבלן מופלים לרעה לא רק בשכר ותנאים סוציאליים כגון נסיעות, פנסיה, ימי מחלה, אוכל, חופשות וחגים. גם התחושה של חוסר ביטחון תעסוקתי, בידוד והדרה מוכרת להם היטב, כמו גם הכעס על אי נקיטת צעדים לשיפור מצבם. אין להם ועדי עובדים חזקים ואין מי שילחם למענן, לכן הישועה צריכה לבוא מהמדינה.

שר האוצר, משה כחלון מסר בתגובה: "למדינת ישראל כלכלה חזקה ויציבה מספיק לאפשר מהלכים למען צמצום הפערים בחברה הישראלית. המענק הינו חלק משיפור תנאי העסקתם של עובדי קבלן, ומהווה צעד משמעותי בדרך לשוויון חברתי. אין זה ראוי כי במדינת ישראל ב-2017 יהיו עובדים ששווים פחות מעמיתיהם."

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הוסיף: "ההסתדרות תמשיך לפעול למען שיפור תנאי ההעסקה של עובדים מוחלשים, תוך עמידה איתנה על זכויותיהם ובמקביל לצמצום צורות העסקה פוגעניות במשק. אני רוצה להודות לשר האוצר כחלון, לממונה על השכר במשרד האוצר ערן יעקב וליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, על התגייסותם לנושא. מהלך זה משקף ערכים של שוויון ומהווה צעד נוסף לצמצום פערים בחברה הישראלית".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב