דף ראשי / חדשות

קרן פנסיה לא מודיעה על פרישה

בית הדין קבע כי אין מקום להטיל על קרן הפנסיה חובה ליידע במיוחד את העובדות המבוטחות בקרן, על אפשרותן לקבל קצבת זקנה ולהמשיך לעבוד בהגיען לגיל הפרישה החוקי

קרן פנסיה לא מודיעה על פרישה

12/09/2018 חדשות

עובדת הגיעה לגיל פרישה לנשים, אך המשיכה לעבוד. לאחר תקופה נודע לה, כי הייתה זכאית לקבל בנוסף למשכורת גם קצבת גמלה מקרן הפנסיה שלה. העובדת תבעה את קרן הפנסיה על כך, שלא הודיעו לה על האפשרות לקבל פנסיה במקביל לשכר עבודתה. העובדת תבעה את קרן הפנסיה שלה לשלם לה קצבת זקנה רטרואקטיבי מאז הגעתה לגיל הפרישה.
לנשים ישנה האפשרות להתחיל לקבל פנסיה בגיל מוקדם יותר מגברים, אך גם ישנה האפשרות להתחיל לקבל גמלה בגיל זקנה מאוחר יותר, כמו לגברים. התובעת היתה זכאית לבחור בין האופציות האלה ולפנות לקרן הפנסיה בבקשה לקבלת הקצבה מיד אחרי הגעתה לגיל פרישה לנשים.
בית הדין קבע כי אין מקום להטיל על קרן הפנסיה חובה ליידע במיוחד את העובדות המבוטחות בקרן, על אפשרותן לקבל קצבת זקנה ולהמשיך לעבוד בהגיען לגיל הפרישה החוקי. וזאת  על אף שהפסיקה אכן הרחיבה את חובת הנאמנות של קרנות הפנסיה כלפי עמיתיהם למתן כל מידע חיוני לקבלת ההחלטות בניהול הקרנות.
עדיין אין בתקנון הקרן הוראה, המחייבת מתן הודעה לעמיתות על זכאותן להתחיל לקבל קצבה בנקודות זמן שונות במהלך חייהן. לכן הוחלט כי העובדת תקבל את הקצבה מהמועד, בו לראשונה הגישה את בקשתה לקבלת קצבת הזקנה.
פסק הדין הזה מלמד אותנו כי רצוי מאד לעיין בתקנות קרנות הפנסיה ולעקוב אחרי המידע, המופיע בדו״חות השוטפים, אשר נשלחים לעמיתים מדי תקופה.כמו כן, כדאי מאד לנסות להבין משמעות של כל פרט בדו״ח ובמיוחד משמעות הפרטים, הקשורים לניהול כספי הפנסיה שלנו.

ק״ג 7872-02-15 סימה סופי שירי – קרן מקפת מרכז לפנסיה ותגמולים אגודה שיתופית בע״מ, לפני: כב׳ השופטת דגית ויסמן (נבו03.06.2018).

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב