דף ראשי / חדשות

עובד בחברת סולתם פוטר אחרי 3 ימי עבודה וקיבל פיצוי בסך 82.5 אלף שקל

החברה סיפקה לעובד המפוטר סיבת פיטורים קלושה וסתמית וכי פיטוריו המידיים גרמו לו נזקים כגון פגיעה בשמו הטוב ועוגמת נפש

עובד בחברת סולתם פוטר אחרי 3 ימי עבודה וקיבל פיצוי בסך 82.5 אלף שקל

22/09/2013 החלטות בית משפט

החברה סיפקה לעובד המפוטר סיבת פיטורים קלושה וסתמית וכי פיטוריו המידיים גרמו לו נזקים כגון פגיעה בשמו הטוב ועוגמת נפש

עובד שהתקבל לתפקיד סגן מנהל מלקת הרכש בחברת סולתם מיקנעם עלית פוטר אחרי 3 ימי עבודה. בית המשפט פסק שיקבל ממעסיקו פיצוי כספי בסך 82,500 שקל.

זהו סיפורו של עמית גרוסמן, תושב קריית מוצקין, שהגיש מועמדות לתפקיד בחברת סולתם, בעקבות פרסום המשרה מטעם חברת השמה איתה עובדת החברה. לאחר ראיונות הקבלה וחתימה על הסכם העסקה המפרט את תנאי העסקתו השונים, מינויו אושר.

גרוסמן החל למלא את תפקידו בחברת סולתם אומנם בחלוף יומיים ספורים, זומן אל משרדה של מנהלת משאבי האנוש. היא הציגה בפניו מידע חדש שהגיע לידיה, לפיו, בשנת 1996 הועסק גרוסמן בחברת סולתם כפקיד יצוא ויבוא במחלקת הרכש וכעבור מספר שבועות הוא עזב. מנהלת משאבי האנוש טענה בפניו כי אי חשיפת מידע זה היה משום הטעייה. היא דרשה ממנו הסברים וגרוסמן מצידו ביטל את הטענה מכל וכל. לדבריו, מדובר במידע זניח ולא רלוונטי.

לאחר השיחה עם מנהלת משאבי האנוש, קיבל גרוסמן מכתב פיטורים בו נכתב בין היתר: הנני מצטערת להודיעך על הפסקת עבודתך בשל חוסר אמינות במסירת פרטים בקבלתך לתפקיד".

בתגובה פנה גרוסמן לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת, בטענה כי חברת סולתם נהגה בחוסר תום לב בכך שהפרה עמו חוזה עבודה. לטענתו, החברה סיפקה לו סיבת פיטורים קלושה וסתמית וכי פיטוריו המידיים גרמו לו נזקים כגון פגיעה בשמו הטוב ועוגמת נפש. 

בתגובה, חברת סולתם השיבה כי מר גרוסמן מנע ממנה מידע חיוני אודות העסקתו בשירות החברה בעבר, שכן בנסיבות פיטוריו. עובדות אלו היו חיוניות לצורך קבלת החלטה בדבר קבלתו לתפקיד הנוכחי. למעשה, מר גרוסמן הוא זה שפעל בחוסר תום לב כלפי מעסיקו.

שופטת בית הדין לעבודה, איטה קציר, לא התרשמה מהטיעונים של הנתבעים וקבעה: "על מנת לפטר עובד בסמוך מאוד לאחר קבלתו לעבודה, עוד קודם שניתנה לו הזדמנות בכלל להוכיח את עצמו בעבודתו, נדרשת טענה כבדת משקל שתסביר מדוע פיטוריו הכרחיים ונחוצים. טענה מעין זו לא נטענה על ידי הנתבעים". היא הוסיפה, כי נכון שהוא היה צריך למסור למעסיקיו את כל הפרטים הרלוונטיים אודות העסקתו, אך הוא התעלם מהם בתום לב.

בסופו של דבר, פסקה השופטת כי לעמית גוסמן ישולמו 16,500 שקל כתמורת אי הודעה מוקדמת על פיטורים, 59,000 פיצויים עקב פיטורים שלא כדין ועוד 7,000 שקל הוצאות משפט.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב