דף ראשי / חדשות

עובדי הניקיון כבר לא עובדים שקופים – רשימת ההטבות המלאה מטעם משרד הכלכלה

תוספת השר לעובדי ניקיון תעמוד על 340 שקל בחודש כדי ששכר המינימום בסך 4,300 שקל יעלה ל- 4,640 שקל בחודש שהם 24.98 שקל בשעה

עובדי הניקיון כבר לא עובדים שקופים – רשימת ההטבות המלאה מטעם משרד הכלכלה

01/06/2014 חקיקה

תוספת השר לעובדי ניקיון תעמוד על 340 שקל בחודש כדי ששכר המינימום בסך 4,300 שקל יעלה ל- 4,640 שקל בחודש שהם 24.98 שקל בשעה


"מכירים את זה שאתם שמים כוס בכיור העמוס במשרד ובבוקר – קסם. היא נקייה. לעובדי הניקיון שאחראים לקסם הזה, קראו בעבר העובדים השקופים. במשרד הכלכלה החליטו שבישראל לא יהיה עוד עובדים שקופים ופועלים לשפר את תנאי העסקה של כלל העובדים בענף" – כך מתחיל הקמפיין הפרסומי של משרד הכלכלה בכיכובו של חיים הכט, שבימים אלה משודר בכל גופי התקשורת המרכזיים.

למי שלא שם לב, הנה כל הפרטים. בחודש פברואר השנה, שר הכלכלה נפתלי בנט, חתם עם ראשי ההסתדרות על צו הרחבה לענף הניקיון , כדי לשפר את מצבם של העובדים במגזר הפרטי בישראל ולמעשה להשוות את תנאי העסקתם לאלה של עובדי הניקיון במגזר הציבורי. "זהו רגע היסטורי בחברה הישראלית", ציין השר במהלך הטקס. "פגשתי חלק מהעובדים והם אמרו לי שהם היו מחליפים את מקום העבודה שלהם תמורת חצי שקל. אנחנו נותנים להם תוספת אפקטיבית של 1,000 שקל למשכורת. אלו עובדים שהם נשים חד הוריות ועולים חלשים".

 

לפי צו ההרחבה החדש לענף הניקיון שנכנס לתוקף ב- 1.3.14

• תוספת השר לעובדי ניקיון תעמוד על 340 שקל בחודש כדי ששכר המינימום בסך 4,300 שקל יעלה ל- 4,640 שקל בחודש שהם 24.98 שקל בשעה.

• שכר המינימום של אחראי משמרת בענף הניקיון לא יפחת מ- 4,852 שקל בחודש – 26.09 שקל בשעה.

• כל עובד ניקיון יהיה זכאי לתוספת ותק שעתית החל משנת העבודה השנייה ואילך.

• כל עובד יקבל תוספת להפרשה לפנסיה בסך 2.83% בנוסף לקרן השתלמות, במסגרתן הפרשות המעביד יסתכמו ב- 7.5% והפרשות העובד ב- 2.5%.
(סעיף זה יכנס לתוקף החל מ- 1 באוקטובר 2014)

• כל עובד יקבל תוספת לדמי הבראה לסך 423 שקל ליום בזמן שמספר ימי ההבראה ייקבע לפי ותק מינימום של 7 ימים.

• כל עובד יקבל שי לחג פעמיים בשנה שערכו לא יפחת מ- 200 שקל בכל חג.

• כל עובד יהיה רשאי ליהנות מסבסוד ארוחות במקום עבודתו עם מזנון מסובסד.

• כל עובד יהיה זכאי לאספקת בגדי עבודה על חשבון המעסיק.

יו"ר ההסתדרות עיני הודה לבנט ולארגוני המעסיקים. "העובדים הולכים לקבל תוספת של מעל 1000 שקל, אבל זה לא רק התוספת. בפעם הראשונה עובדי ניקיון במגזר הפרטי ייהנו מכל ההטבות הסוציאליות על פי תנאי עובדי המדינה. זה נדבך ראשון להחזיר להם את הכבוד, שהם מרגישים חלק ממקום העבודה. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה, אבי ניסנקורן ולאילן שמעוני שאמר: הם העובדים שלי ואני רוצה לדאוג להם לא פחות מכם".

אילן שמעוני, יו"ר ארגון חברות הניקיון אמר מטרתו של צו ההרחבה הייתה "לקחת את ענף הניקיון, שעוסקים בו הרבה ישראלים, ולהביא אותו לדרגה של מכובדות. הרבה אנשי עסקים במדינת ישראל ישנו הלילה טוב יותר ומצפונם יהיה ממורק".

יו"ר הבית היהודי שר הכלכלה בנט: "אנחנו ברגע היסטורי. לוקחים עשרות אלפי מהעובדים הכי חלשים, שנקראים לפעמים עובדים שקופים, הנמצאים היום בשכר מינימום בלי מספיק תנאים סוציאליים, מעלים את ההטבה האפקטיבית ב- 1000 שקלים לחודש. בעיקר מחזירים להם את הכבוד. מכל הפעולות שעשינו במשרד עד עכשיו זאת הפעולה שאני הכי גאה בה. משמעות צו ההרחבה היא עליה של כ- 20% בשכרם ובתנאי עבודתם של עובדי הקבלן בניקיון. כל פעם שאעבור ליד עובדי ניקיון הידיעה שליד שולחן האוכל שלהם יהיה עוד 600 שקל במזומן ועוד 400 שקלים לפנסיה, זה הדבר הכי מוסרי, הכי יהודי. יש פסוק : לא תעשוק שכיר עני ואביון מֵאַחֶיךָ אוֹ מִגֵּרְךָ אֲשֶׁר בְּאַרְצְךָ בִּשְׁעָרֶיךָ" שיהיה לנו במזל טוב.

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב