דף ראשי / חדשות

ממשלת ישראל, ארגון ג'וינט ישראל ואתר יד2 משיקים את

משרד הכלכלה: הפסד התוצר השנתי למשק בשל שיעורי התעסוקה הנמוכים של אנשים עם מוגבלות עומד על כ – 5 מיליארד ₪

ממשלת ישראל, ארגון ג'וינט ישראל ואתר יד2 משיקים את

23/06/2014 חדשות

משרד הכלכלה: הפסד התוצר השנתי למשק בשל שיעורי התעסוקה הנמוכים של אנשים עם מוגבלות עומד על כ – 5 מיליארד ₪

ממשלת ישראל והשותפות הבין מגזרית לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות בג'וינט ישראל בשיתוף עם אתר יד2, משיקים פורטל דרושים לאנשים עם מוגבלות -  "עבודה נגישה".  במסגרת המיזם הייחודי מוצעות באתר מאות משרות לאנשים עם מוגבלות. להקמת הפורטל שותפים: השותפות הבין מגזרית בג'וינט ישראל, משרד הכלכלה, המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, משרד הבריאות, משרד הרווחה והשירותים החברתיים והמוסד לביטוח הלאומי. האתר מופעל על ידי צוות  מקצועי ומיומן מטעם חברת "א.ח. אשנב" ו-"abiliko.co.il".

עפ"י נתוני נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות  חיים כיום בישראל כ- 750,000 אנשים עם מוגבלות (פיסית, חושית, נפשית, שכלית וקוגניטיבית) בגילאי 20-64, המהווים כ-18% מכלל האוכלוסייה בישראל בקבוצת גיל זו. בבואם להשתלב בעולם התעסוקה, הם נאלצים להתמודד לא רק עם קשיים הנובעים מעצם מוגבלותם, אלא גם עם חסמים שמעמידה בפניהם החברה. כיום כ-50% (כ-375,000) מהם אינם משתתפים בשוק העבודה. מצב זה מותיר רבים מאנשים אלה תלויים לפרנסתם בקצבאות הנכות וחיים מתחת לקו העוני  או בסמוך לקו העוני. נוסף על כך – אי השתתפותם בשוק העבודה מדירה אותם מהחברה ומפעילות יצרנית התורמת למשק. מבין אלה העובדים, רבים אינם ממצים את מלוא יכולתם במונחים של היקף וסוג התעסוקה. לפי הערכת מינהל מחקר וכלכלה במשרד הכלכלה, הפסד התוצר השנתי למשק בשל שיעורי התעסוקה הנמוכים של אנשים עם מוגבלות עומד על כ – 5 מיליארד ₪.

בין החברות שמבקשות לקלוט עובדים עם מוגבלות ומפרסמות את המשרות שהן מציעות באתר, ניתן לציין את ארומה, בזק אונליין, טלאול, מלון קינג דיויד, מכללת נהלל, תקשוב,  כסופין תעשיות נייר ועוד.

"החברה הישראלית על אזרחיה, ארגוניה ומוסדות השלטון שלה, מחויבת לתעסוקת האדם עם מוגבלות באשר הוא" אומר רענן דינור, יו"ר השותפות הבין מגזרית לתעסוקת אנשים עם מוגבלות. "על כל אחת ואחד מאתנו מוטלת החובה להבטיח זכויותיו של האדם עם מוגבלות, לאפשר השתתפותו השוויונית והפעילה בחברה, בכלכלה ובכל תחומי החיים, וכן לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים, באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית ובכבוד, תוך מיצוי מלוא יכולותיו"

רינת בוגין, מנכ"לית יד2 דרושים מציינת כי אתר "עבודה נגישה" עולה בימים אלה לאויר וכולל למעלה מ-600 הזדמנויות עבודה המיועדות לאנשים עם מוגבלות. אנחנו מעריכים כי באתר צפויים לגלוש אלפי מחפשי עבודה מידי חודש, מאות מעסיקים ועשרות רבות של ארגונים הפועלים בתחום תעסוקת  אנשים עם מוגבלות, בכללם משרדי ממשלה, עמותות סינגור, גופי השמה ונותני שירותים".

אחיה קמארה, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: "אנשים עם מוגבלות נתקלים בקשיים רבים ובהפליה בבואם לחפש עבודה. כבר בשלב מיון קורות החיים והראיון לעבודה, הם נתקלים בחומה של דעות קדומות וסטיגמות המונעים את השתלבותם בעבודה. מאידך, קיימים בישראל גורמים המעוניינים להעסיק אנשים עם מוגבלות. מטרת אתר האינטרנט החדש לגשר בין אותם מחפשי עבודה לבין המעסיקים המוכנים לקלוט אותם ולאפשר לאנשים עם מוגבלות להשתלב בשוק העבודה, לתרום לחברה ולמצות את הפוטנציאל האישי שלהם. "

יעל נחמיאס, מנהלת השותפות הבין מגזרית בג'וינט ישראל : "הפורטל נועד בראש ובראשונה לשמש כתובת מרכזית לאנשים עם מוגבלות המחפשים עבודה, למעסיקים ולגופי ההשמה. הפורטל נגיש  על פי תקנות נגישות אתרים והשימוש בו ללא תשלום. כמו כן, צוות  הפורטל  מפעיל מרכז תמיכה למשתמשים, הכולל סיוע בצ'ט, במייל ובטלפון. התגייסותם של ארגוני המעסיקים והסתדרות העובדים החדשה מסייעת רבות לקידום שילובם של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה".

דפנה מאור, ראש המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה במשרד הכלכלה: "המשרות באתר מהוות הזדמנות תעסוקתית ממשית  לאנשים עם מוגבלות. המעסיקים המפרסמים באתר הביעו נכונות לקלוט אנשים עם מוגבלות לארגונם ולבצע התאמות נדרשות בסביבת העבודה במידת הצורך. מעסיקים יכולים לבחור לקבל סיוע ממרכזי התמיכה למעסיקים שהוסמכו על ידי המטה לשילוב במשרד הכלכלה בכל הנוגע לאיתור וקליטת עובדים עם מוגבלות".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב