דף ראשי / חדשות

סלקום מציעה לעובדיה סל מענק פרישה מרצון מהטובים שנראו בשוק הפרטי

עובד בעל ותק של 10 שנים בחברה אשר השתכר 12 אלף שקל בחודש יקבל מענק בסך 120 אלף שקל. אם במהלך שנות עבודתו הוא צבר עוד 100 אלף שקל בקופת הפיצויים, אזי הוא ייהנה ממענק פרישה בסך 200 אלף שקל

סלקום מציעה לעובדיה סל מענק פרישה מרצון מהטובים שנראו בשוק הפרטי

22/06/2014 הסכמים קיבוציים

עובד בעל ותק של 10 שנים בחברה אשר השתכר 12 אלף שקל בחודש יקבל מענק בסך 120 אלף שקל. אם במהלך שנות עבודתו הוא צבר עוד 100 אלף שקל בקופת הפיצויים, אזי הוא ייהנה ממענק פרישה בסך 200 אלף שקל

התארגנות של עובדי סלקום לוועד חזק ומשפיע, המסוגל להגן על זכויותיהם ולעמוד מאחוריהם בכל הקשור למימוש זכויות אלה, הניבה את פירותיה. הוועד המיוצג על ידי ההסתדרות (המייצג מעכשיו את כל עובדי ענף הסלולר וההיי-טק) והדירקטוריון של סלקום, סיכמו על תוכנית פרישה מוקדמת מרצון לכל עובדי החברה. היעד המספרי לפרישה לא הוגדר אך בחברה מעריכים כי מדובר בכ- 5,000 עובדים ומספר המקומות מוגבל.

באיגרת שנשלחה השבוע לכל עובדי חברת סלקום צוין: "תכנית הפרישה מרצון שגיבשנו, מהווה הזדמנות משמעותית עבור כל עובד שחש כי מימש את עצמו בסלקום והיה רוצה לעשות שינוי או להתפתח מקצועית ואישית בארגונים אחרים במשק, כאשר הוא מלווה במצנח כלכלי, שיאפשר לו לעשות את השינוי עם סל תנאים מהטובים שנראו במשק הפרטי בשנים האחרונות".

במקביל החלה סלקום בחודשים האחרונים לגייס 200 עובדים לתחום שירות הלקוחות של החברה. אלה הם בעיקר עובדים צעירים שייהנו משכר התחלתי נמוך יחסית.

אז מה כוללים תנאי הפרישה לעובדי סלקום?
עובדים עד גיל 45 – כל מי שיבקש לפרוש מחברת סלקום והוא בעל ותק של שנתיים לפחות ייהנה ממענק כפסי בנוסף לפיצויי פיטורים המגיעים לו על פי חוק. הוא ייחשב בהתאם לגובה השכר ושנות ותק. כך למשל, עובד בעל ותק של 10 שנים בחברה אשר השתכר 12 אלף שקל בחודש יקבל מענק בסך 120 אלף שקל. אם במהלך שנות עבודתו הוא צבר עוד 100 אלף שקל בקופת הפיצויים, אזי הוא ייהנה ממענק פרישה בסך 200 אלף שקל.

עובדים מעל גיל 45 – כל מי שיבקש לפרוש מסלקום והוא בעל ותק של שנתיים לפחות יקבלו חודש שכר נוסף, בנוסף לכל סל הפיצויים המתואר לעיל.

עובדים מעל גיל 58 – יוכלו לפרוש לפנסיה מוקדמת או ליהנות מקצבה מהוונת בסכום חד פעמי והמשך הפרשה לפנסיה על בסיס של המשכורת האחרונה עד לפרישה המקובלת (לנשים 62 וגברים 67). כך למעשה, עובד עם ותק של 20 שנה בחברה יקבל 40% מהשכר האחרון שלו כקצבה עד גיל הפנסיה המקובל. 

לעובדים המחזיקים רכב חברה - בנוסף, כל העובדים המחזיקים רכב חברה יוכלו להמשיך ולהחזיק בו לתקופה של 3 חודשים נוספים מרגע הפרישה.

עוד מבטיחה החברה למתפטרים מרצון סיוע אישי במציאת עבודה.

יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, מסרה בתגובה: "זה מהלך בריא לחברה - בשונה ממהלכי פיטורים שננקטים בחברות אחרות. יש עובדים עם וותק של כמעט 20 שנה, בכל המחלקות, וחלק רוצים ללכת הביתה. עברנו מאבק לא פשוט אך כיום אנחנו משמשים פה לעובדים מול ההנהלה ומגיעים להישגים יפים. זה יום היסטורי בשבילנו".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב