דף ראשי / חדשות

המעסיקים של עובדים חרדים, ערבים או בעלי מוגבלויות יקבלו כ- 30% מימון מעלות השכר

נפתלי בנט: "ישראל נמצאת בצומת דרכים – מצד אחד שיעור האבטלה מאוד נמוך, ומצד שני שיעור ההשתתפות נמוך יחסית של גברים חרדים, נשים ערביות ואנשים עם מוגבלויות"

המעסיקים של עובדים חרדים, ערבים או בעלי מוגבלויות יקבלו כ- 30% מימון מעלות השכר

26/06/2014 חדשות

נפתלי בנט: "ישראל נמצאת בצומת דרכים – מצד אחד שיעור האבטלה מאוד נמוך, ומצד שני שיעור ההשתתפות נמוך יחסית של גברים חרדים, נשים ערביות ואנשים עם מוגבלויות"


מהיום, להעסיק עובדים חרדים, ערבים או בעלי מוגבלויות וגם הורים יחידים, יהיה הרבה יותר משתלם. וזו בדיוק הייתה מטרתו של שר הכלכלה, נפתלי בנט, שהחליט להקצות 50 מיליון שקל לעידוד מעסיקים לקלוט עובדים ששיעור השתתפותם בשוק העבודה נמוך. לראשונה יכלול המסלול גם את ענף המלונאות. הצפי הוא להרחיב את היצע המשרות בהן תשתלב האוכלוסייה החלשה ועל הדרך לפתור את מצוקת העובדים בענף המלונאות.

50 מיליון שקל מתקציב משרד הכלכלה מיועד למימון חלק משכר העובדים. המעסיק אשר יעסיק עובדים חרדים, ערבים, בעלי מוגבלויות והורים יחידים יקבל מימון בסך 27.5% מעלות השכר של אותו עובד. על מנת להגיש בקשה למשרד הכלכלה לקבלת המימון יש להוריד מאתר האינטרנט של משרד הכלכלה טופס בקשה ראשונית. יש למלא אותו ולשלוח לכתובת: mailto:yazamim@inbal.com.

"ישראל נמצאת בצומת דרכים – מצד אחד שיעור האבטלה מאוד נמוך, ומצד שני שיעור ההשתתפות נמוך יחסית של גברים חרדים, נשים ערביות ואנשים עם מוגבלויות", מסביר בתגובה שר הכלכלה, נפתלי בנט. "מסלול הסיוע יסייע למעסיקים לקלוט עובדים אלו. מדובר בעובדים טובים, וככל שנראה יותר מהם בשוק העבודה, תפתח הדלת עבור עובדים נוספים מאוכלוסיות אלו".

מנהל מרכז השקעות, נחום איצקוביץ', הוסיף כי מדובר בתוכנית בעלת חשיבות רבה למשק הישראלי, וכן בצעדים הנותנת ביטוי הולם לסדר העדיפויות של משרד הכלכלה בכל הקשור לשילוב וקידום אוכלוסיות מוחלשות.

לפי הממצאים של משרד הכלכלה, מתחילת 2014 חלה עלייה של 17% בהיקף התיירות הנכנסת לישראל, זאת בהשוואה לשנתיים האחרונות. הבעיה היא שענף המלונאות אינו ערוך לכך מבחינת כוח האדם. התאחדות המלונות מציינת כי כיום מועסקים בבתי המלון בארץ 35 אלף עובדים שבסופו של דבר משפיעים על כ- 200 אלף עובדים בתעשיית התיירות כולה. אחוז נכבד מהם הם ישראלים מערי פריפריה הנהנים משכר ממוצע של כ- 7,000 שקל – שכר הרבה יותר גבוה מהשכר הממוצע ברוב ערי הפריפריה.

"ענף התיירות המגוון מאפשר לרבים להשתלב במעגל התעסוקה, הן באתרי התיירות והן בעסקים הקטנים הקמים סביבם", ציין בתגובה שר התיירות, עוזי לנדאו, "בשונה מתעשיות אחרות, מיקומה של התיירות בפריפריה, מעודדת רבים להשתלב במעגל התעסוקה וכך, הפירות הכלכליים מגיעים לקבוצה גדולה יותר של תושבים, בעיקר מהשכבות הפחות מבוססות".

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב