דף ראשי / מאמרים בנושא שכר עבודה

בדיקת תלושי שכר - מדוע כל כך חשוב לבדוק?

העברת תלוש השכר שלך לבדיקה מקצועית של מומחה בתחום אינה מעידה על כך שאינך סומך על המעסיק שלך. האחריות לבדוק את תלוש השכר, להבין את כל הסעיפים ולעקוב אחר המספרים היא של העובד בלבד.

בדיקת תלושי שכר - מדוע כל כך חשוב לבדוק?

04/01/2018 מאמרים

העברת תלוש השכר שלך לבדיקה מקצועית של מומחה בתחום אינה מעידה על כך שאינך סומך על המעסיק שלך. האחריות לבדוק את תלוש השכר, להבין את כל הסעיפים ולעקוב אחר המספרים היא של העובד בלבד. פעמים רבות, רק בדיקה מקצועית תגלה הפרשה לא נכונה של מס, כפילויות של תשלומים וניכויים שלא לצורך.

בדיקת תלוש שכר המתבצעת על ידי איש מקצוע חיונית לשקט הנפשי שלכם ולדאגה לעתיד.


מדוע חשוב לבדוק את תלוש השכר?


רוב האנשים בוחנים רק פרט אחד בתלוש השכר. הם מתמקדים בסכום הסופי שהופקד אצלם בחשבון הבנק ולא משקיעים מאמצים רבים בסקירת הנתונים בשאר הסעיפים. למעשה, רוב האנשים אינם מחזיקים בידע המקצועי הדרוש בכדי לפענח את תלוש השכר ולהבין את המשמעות של כל סעיף. תוכלו כמובן לגשת אל חשב השכר בחברה ולבקש ממנו הסברים, אך מעט מאוד אנשים אכן עושים זאת. רוב האנשים סומכים בעיניים עצומות על המעסיק ובעיקר, מתעצלים לקחת אחריות ולבדוק אלו סכומים מנוכים מהשכר שלהם ומדוע. רק לאחר שתתחילו לבדוק את תלוש השכר שלכם בצורה מקצועית, תבינו עד כמה טעויות בחישוב השכר נפוצות וכמה חשוב לדרוש מהמעסיק לתקן אותן.


בדיקת תלושי שכר ראשונית

 

כעת לאחר שאתם מבינים שישנה סבירות גבוהה לטעויות בחישוב השכר שלכם, הגיע הזמן להתחיל לגלות אחריות ולבדוק מה מסתתר מאחורי הסעיפים והמספרים בתלוש השכר. בדיקת תלוש שכר ראשונית כדאי לבצע יחד עם איש מקצוע שמתמחה בתחום ויוכל לספק לכם הסברים מפורטים.


פנייה אל חשב השכר בחברה בה אתם מועסקים לא תמיד תשרת את טובתכם. לא תמיד חשבי שכר כה נלהבים להודות בכך שטעו, או לחשוף בפני עובד טעויות מכוונות בתלושי השכר המשרתות את טובת המעסיק. רק בדיקת תלושי שכר מקצועית המתבצעת על ידי גורם חיצוני לחברה תוכל להבטיח בדיקה אובייקטיבית ויסודית.


איך מתחילים?


על מנת להתחיל בניתוח המידע ובדיקה מדוקדקת של תלוש השכר, יש לאסוף 12 תלושי שכר אחרונים ולהגיש אותם לבדיקה. במקרים בהם יתגלו טעויות בחישוב המס או השכר תוכלו לגשת אל המעסיק או אל רשויות המס/ביטוח לאומי ולבקש לקבל את הכספים המגיעים לכם.


האם אתם מקבלים את כל נקודות הזיכוי המגיעות לכן?


החוק בישראל קובע נקודות זיכוי הבאות לידי ביטוי בהקלה בתשלום המס. אם מגיעות לכם נקודות זכות נוספות שלא מעודכנות בתלוש השכר, משמעות הדבר היא שאתם מפסידים כסף שמגיע לכם על פי חוק.
כך למשל, גבר תושב ישראלי זכאי ל-2.25 נקודות מס ואישה זכאית ל-2.75. נקודות זכאות נוספות אתם מקבלים בעבור ילדים עד גיל 19, היותכם חד הוריים, עולים חדשים, חיילים משוחררים או עובדים הנתמכים כלכלית. ישוב נקודות הזיכוי הוא שנתי כך שתוכלו לנצל אותם גם רטרואקטיבית. צרו קשר עוד היום לביצוע בדיקת תלושי שכר ותוודאו שאתם מקבלים את כל נקודות המס המגיעות לכם.


מאמרים בנושא

27/05/2019 מאמרים

אי מתן מכתב הפסקת עבודה

כל עוד לעובד לא היה מכתב הפסקת עבודה ולא אישור המעסיק על ניצול מלוא ימי המחלה, לא היתה לו האפשרות לפנות למוסד לביטוח לאומי ולא לקרן פנסיה על מנת לקבל קצבת נכות עקב אי כושרו לעבודה

08/04/2019 מאמרים

דמי חגים בענף אפיה

בהתאם לצו ההרחבה בענף האפיה עובדים המועסקים בענף, זכאים לתשלום דמי חגים בעד 17 ימי חג לשנה

27/03/2019 מאמרים

שעות העבודה בערבי חגים *

ערב חג החל ביום שהעובד חייב לעבוד בו, יהיה יום העבודה של עובד במשרה מלאה קצר יותר בתשלום של יום מלא.